ראשי המפלגות החרדיות
ראשי המפלגות החרדיותצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפולמוס הפוליטי סביב תקציב המדינה והתבצרות שני הצדדים - הליכוד וכחול-לבן - בעמדתם, מכניסה את המפלגות החרדיות לתזזית, אולם גם שם מודים כי ידיהן כבולות.

"צריך להודות ביושר", אומר לערוץ 7 בכיר ביהדות התורה. "אין לנו כדורים בקנה. אנחנו לא יכולים לאיים על ראש הממשלה נתניהו שלא נלך איתו עד הסוף - כי תכל'ס, בסופו של יום, אין לציבור החרדי אלטרנטיבה מלבד שלטון הימין. וכל עוד נתניהו יעמוד בראש מחנה הימין - זה יהיה נתניהו".

בדבריו התייחס לניסיונות הגישור של ראשי המפלגות החרדיות מול גנץ ונתניהו. "המאמצים מטורפים. מנסים להוביל להתגמשות של אחד מהצדדים - לפי שעה ללא הצלחה".

לערוץ 7 נודע כי ראשי המפלגות החרדיות נועדים עם יו"ר כחול-לבן בני גנץ כמעט על בסיס יומי בשבוע האחרון ומנסים להעלות הצעות פשרה, רובן כאלו שיובילו בסופו של דבר לתקציב דו-שנתי הלכה למעשה.

אולם על פי המקורות, האגוז הקשה לפיצוח הוא דווקא ראש הממשלה נתניהו שמתעקש שלא לאמץ שום פשרה אלא ללכת על תקציב חד-שנתי ובכך להוביל לבחירות.

"אין לי מושג כיצד יסתיימו השבועיים הקרובים. אני מניח שהמגעים ייכנסו להילוך גבוה. אבל אם אצל ראש הממשלה נתניהו נפלה החלטה - אז אנחנו סתם טוחנים מים", אמר.