בית המדרש של בעלז בירושלים
בית המדרש של בעלז בירושליםצילום: פלאש 90

המשטרה החליטה לפתוח בחקירה פלילית בעקבות חתונת הענק שנערכה אמש (רביעי) בחסידות בעלז בירושלים, בהשתתפות אלפי בני אדם.

כזכור, המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו ארבעה קנסות בסך 5,000 ש״ח למארגנים ובנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי.

הרב הראשי למשטרת ישראל, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, קורא לציבור ליישם את הוראות משרד הבריאות המצילות חיים, "כולנו מייחלים שהמגפה תסתיים ונחזור לשגרה המוכרת והברוכה".

בהודעת המשטרה נכתב: ''המשטרה רואה בחומרה הפרה כה בוטה של התקנות באופן המסכן את בריאות הציבור ותמשיך לאכוף את התקנות למען שלום הציבור ובריאותו''.

חתונת בעלז - פיגוע בריאותי. הפגנות בבלפור - מאבק על הדמוקרטיה

מוקדם יותר היום אמר יו"ר ימינה נפתלי בנט כי "אירועי התקהלות המונית זה אגואיזם, לא משנה מי זה, אם זה הפגנות צפופות או חתונות, זה פשוט אגואיזם, כל מי שעושה דבר כזה מסתכל רק על עצמו ולא על אחרים, זה לא בסדר", אמר בנט בראיון לרשת ב'.

עם זאת, בנט הבהיר שלא מדובר בנושא מגזרי, "אני רואה אצל הציבור החרדי כשאני נכנס לסופר בבני ברק למשל יש רמת הקפדה גבוהה יותר מאשר במקומות אחרים, כך שאני לא רוצה להתייחס לציבור כזה או אחר. שאלת על אירוע מסוים אז אני יודע להתייחס".

"אני לא יודע מה הנימוקים. גם ההפגנות - חייבים להפעיל שכל ישר. הנגיף לא מבין פוליטיקה, הנגיף מדלג מבן אדם לבן אדם כשאתה מתנשף, כדי להכריע את הקורונה המזופתת הזאת צריך להפעיל שכל", הוסיף בנט.