מתן כהנא
מתן כהנאצילום: חזקי ברוך

חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און, תקף את ראש הממשלה והתייחס לתקופה החיובית שעוברת על מפלגתו.

בפתח הראיון התייחס למהלך של ראש עיריית ת"א רון חולדאי, שהאיר את בניין העירייה בדגל לבנון כאות הזדהות עם האזרחים שנפגעו בפיצוץ: "אני חושב שזה קצת להיסחף. יש הבדל בין הצעה לעזרה הומניטרית לאזרחים חפים מפשע שנפגעו באסון לבין משהו קצת אובר. אני מודה שלא העמקתי בסיפור החוקי, אני חושב שזה קצת חסר טעם".

רוני: יש לכם ימים מצוינים בכנסת. נפתלי מופיע, אימצו את האדום ירוק צהוב שלו, אבל אתמול חטפתם סנוקרת בהצבעה על פסקת ההתגברות.

"אנחנו באופוזיציה, אלה החיים. לא רצינו להיות שם אבל זה המצב. נשלחנו מטעם הבוחרים שלנו כדי לקדם אג'נדה ואנחנו לא נחכה עכשיו 4 חודשים או 4 שנים עד שהממשלה הרעה הזאת תתעורר".

עוד הוסיף: "הממשלה הזאת היא נרפית, היא כושלת, והדבר היחיד שהיא אמורה לעסוק בו זה לטפל בקורונה. היא מפגרת ב-4 חודשים אחרי הדברים שנפתלי בנט אמר שצריך לעשות כבר מזמן. לשמחתי לאט לאט מאמצים כל דבר שבנט כבר אמר בסוף מרץ. אני חושב שהכל נובע מקנאות אישיות וחשבונות אישיים של נתניהו מול בנט, ולכן זו ממשלה ביזיונית. אנחנו אומרים עדיין, שאנחנו ממש בתוך המלחמה כרגע ונראה שמצליחים ליישר את הקווים, אבל אחרי זה לממשלה הזאת אין זכות קיום. אני חושב שסביב עניין הקורונה, וחשוב לי להדגיש את זה – זה לא עניין משפטי או מוסרי או ערכי, הוא איבד את הזכות להיות ראש ממשלה ואני חושב שנפתלי בנט צריך להחליף אותו".

על האפשרות שמפלגת ימינה תיכנס לממשלת נתניהו במקרה של משבר קואליציוני חמור אמר: "אנחנו לא ניכנס לממשלה כזו. אין לנו מה לחפש בממשלה בצורה הזו. בנימין נתניהו הוכיח שהוא לא יכול להנהיג את המדינה שלנו בעת הזו".

רוני: אם עוד פעם יהיה שוויון ואתם תהיו הגורם המכריע, אתם תלכו עם המרכז והחצי שמאל שיש ביש עתיד ותתנו שלטון ליאיר לפיד ולא לנתניהו?

"אני מקווה מאוד שבבחירות הבאות נפתלי בנט יהיה ראש ממשלה והוא ירכיב ממשלה לתפארת. אתם רצים קצת קדימה מדי. עוד לא הוכרזו בחירות. הטענה שלי שמי שראוי להנהיג את המדינה כעת זה נפתלי בנט. הפוליטיקאי היחיד שיורד לעם, מבין את המצוקות של העם, מכין תוכנית מסודרת, מציג אותה והוכיח יכולת ביצוע כשהיה שר במקומות רלוונטיים".