ד"ר סמואל מוסקוביצי מברך את נחום נביס

בליל טו באב ערכו ד"ר נפתלי וזהבה נביס אירוע צנוע בזום כדי להודות לקב"ה על הניסים הרפואיים בהם זכה בנם בן ה-18 נחום אלימלך רפאל ובתם נעם עליזה בת ה-20.

חברי משפחה בארץ ובחו"ל, חברים והצוות הרפואי צפו באירוע המרגש. ההורים הודו לכל מי שתמך בהם בתקופה הקשה שהמשפחה עברה ועוברת ובקשו מחלק מהצופים להגיד כמה מילים.

באירוע השתתפו ראש ישיבת מרכז הרב יעקב שפירא הקשור למשפחה, רב יצחק דור המנהל את הישיבה התיכונית חורב שם נחום למד, רב היישוב אלעזר הרב חיים אירם, הסבתא של השניים העובדת כעורכת מדור יהדות ודעות בערוץ שבע אנגלית, הרופא המנתח והפיזיותרפיסטית המלווים את המשפחה לאורך הטיפול והשיקום.

נחום מסמן 'וי' לרופא שהציל את חייו
נחום מסמן 'וי' לרופא שהציל את חייוצילום: דוברות הדסה

לפני שנה בט"ו באב נפגעו נחום ונעם בפיגוע דריסה קשה בדרכם מביתם באלעזר בגוש עציון לתחנת האוטובוס שליד היישוב. הערבי שסטה מהדרך במכוון לפגוע בשניים צולם במצלמות הניצבות לאורך הכביש ולאחר שניסה לצאת ממכוניתו, כנראה לבצע ווידוי הריגה, נורה למוות על ידי שוטר שעבר במכוניתו והיה עד לאירוע.

האחים היו בדרך לבלות את השבת עם המשפחה המורחבת שהייתה בנופש בצפון. נעם, בשירות לאומי, הוסיפה שבועיים לנדרש כדי להמשיך לטפל בילדים הקטנים אתם התנדבה, ולכן הייתה אמורה להגיע רק לשבת. נחום היה בצפון לפני כן אבל חזר בגלל זימון למיון בחיל האוויר.

נעם נפגעה קשה ברגלה ובברך, עברה ניתוח קשה ושוחררה לאחר שבועיים לפיזיותרפיה בבית החולים הר הצופים הממשיכה גם היום, והיא זקוקה לעוד ניתוחים המתוכננים לסוף הקיץ.

נחום הגיע לבית החולים ללא סימני חיים וללא תגובות כלל. וגם בלי שיכלו לזהות אותו - אך תוך זמן קצר המשפחה קיבלה הודעה ומיהרה לחזור לירושלים.

הנורוכירורג הבכיר ד"ר סמואל מוסקוביצי החליט לנתח את נחום בלי לדעת מי הוא בגלל גילו הצעיר של הנער. הוא אמר להורים שאם נחום שורד את 48 שעות הבאות, יש לו סיכוי לחיות, ונחום החזיק מעמד, בהמשך עבר עוד סדרת ניתוחים ונשאר חודשים בטיפול נמרץ עם לא מעט משברים רפואיים.

ברכתו של ראש ישיבת מרכז הרב יעקב שפירא

כל עם ישראל התפלל עבורו, באו לברך אותו הרבנים הראשיים, הרב מוצפי ואחרים. ראש ישיבת מרכז הרב יעקב שפירא, שבתו נשואה לאח של זהבה נביס, הגיע למחלקת טיפול נמרץ קבוע בימי שישי לתת לנחום ברכת כהן. מח"ט גוש עציון, אלוף פיקוד המרכז וח"כ נפתלי בנט היו בין המבקרים המאחלים רפואה שלמה. וכנראה שבשמיים נענו לתפילות הרבים.

לאט לאט הופיעו סימני שיפור לאחר שבועות, נחום אלימלך, שהוסיפו לו את השם רפאל, התעורר, ובהמשך התחיל לנשום בעצמו, להגיב ולתקשר.

הוא הועבר לבית לוינשטיין לשיקום, וכעת מתפלל, משוחח, הולך, אוכל אוכל רגיל, ואף התחיל לקרוא ולכתוב - כל מילה הכתובה כאן כרוכה בחודשים של אימון, תרפיה ונסיונות, אבל נחום התגלה כנחוש להתקדם. הנער, שהיה אמור לגשת לבגרות בנגינת נבל השנה, חזר לנגן בעזרת מסירות אין קץ של המורה שלו גיתית בועזסון וריגש את הצופים בנגינת השיר "עלה למעלה עלה."

בסוף האירוע הודה נחום לכולם, ברך "שהחיינו" - הרב של המשפחה קבע שטרם הגיע העת לברכת הגומל - ואמר את פרק התהילים מזמור לתודה.