גנץ ואשכנזי
גנץ ואשכנזיצילום: אלעד מלכה

משבר התקציב הולך ומחריף וגורמים בכחול לבן טוענים שטעו כשהסכימו להיכנס לממשלה בראשה עומד בנימין נתניהו.

העיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר (ראשון) את ההערכה בקרב בכירי המפלגה לפיה אין אפשרות אמיתית לפתור את משבר התקציב משום שמנוי וגמור עם ראש הממשלה לפרק את ממשלת האחדות וללכת לבחירות.

"בסוף זו הייתה טעות להיכנס לממשלה תחת ביבי אם אחרי שלושה חודשים הכל מתפרק. לא היינו בטוחים אם נתניהו יכבד את הסכם הרוטציה אבל עכשיו מסתבר שהוא לא מחכה עד נובמבר 2021 אלא רוצה לפרק את הכל עכשיו רק בגלל החשש שגנץ יחליף אותו כראש הממשלה", אמר אחד מבכירי המפלגה.

באחרונה צוטטו בשם בכירים בליכוד רמיזות לראש הממשלה באשר לעתידו, אם לא יצא לבחירות. "אם לא תלך עכשיו לבחירות או לא תעביר תקציב חד־שנתי – גנץ יהיה ראש ממשלה. לא תהיה לך שום אפשרות למנוע את כניסתו של גנץ לראשות הממשלה".

המשבר בין הליכוד וכחול לבן כה עמוק שאפילו על סדר היום של ישיבת הממשלה שהיתה אמורה להיערך היום לא הושג סיכו והיא בוטלה.

עם זאת, בכחול לבן יאשרו ככל הנראה לליכוד לקיים משאל טלפוני לאישור שני נושאים שקשורים לקורונה: הארכת התוקף לאיכוני השב"כ והוספת משקיפים לקבינט הקורונה.

בליכוד פרסמו הודעה בה תקפו את כחול לבן. "ישיבת הממשלה לא תתכנס בשל סירוב כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד שקל, הכוללת בתוכה סיוע לאוכלוסיות בסיכון. אנו דורשים מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

השותפה לקואליציה הגיבה ואמרה, "ישיבת הממשלה לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי. הודענו לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית. תשעה מיליון אזרחי ישראל מצפים מהממשלה ליציבות ואמינות, ואנו לא נסכים לערער זאת".

באופוזיציה קראו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקדים את ההחלטה של נתניהו ללכת לבחירות ולהצטרף לחקיקה אשר תמנע מנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה תחת כתבי אישום.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע שיניח את החוק וגם ביש עתיד הודיעו שיקדמו אותו אם המערכת הפוליטית תיאלץ להיגרר לבחירות נוספות.