המשבר מחריף. בנימין נתניהו ובני גנץ
המשבר מחריף. בנימין נתניהו ובני גנץPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

חילופי ההאשמות בין בכירי הליכוד וכחול לבן סביב ביטול ישיבת הממשלה השבועית מסלימים הבוקר (ראשון), כשברקע מתחזקת ההערכה שפני המערכת הפוליטית לבחירות.

השר זאב אלקין מהליכוד תקף בראיון לרשת ב' את החלטת כחול לבן להטיל ווטו על סדר היום של ישיבת הממשלה שאמור היה לכלול תכנית סיוע נוספת לנפגעי הקורונה.

"ביטול ישיבת ממשלה זה לא אירוע של כל יום. אני לא מבין מה ההיגיון של כחול לבן להסלים את המשבר. לא משחקים בסיוע, בוודאי לא לשכבות החלשות", טען אלקין.

בנוגע למחלוקת בסוגיית התקציב הסביר אלקין, "כרגע התקציב היחיד שמוכן הוא לשנת 2020, אם אנחנו עוצרים את התהליך, המשמעות היא שגם התקציב לשנה הזו יאושר רק בדצמבר".

"אין סיבה להחזיק כבני ערובה המון אזרחים רק בגלל שמישהו עלה על עץ ולא יודע לרדת ממנו", הוסיף השר להשכלה גבוהה ומשלימה ומשאבי מים.

אלקין, הנחשב לפוליטיקאי מבריק ומנוסה הוסיף אזהרה לא מרומזת, "אם לא תהיה התעשתות של כחול לבן - הסבירות לבחירות מאוד גבוהה. כחול לבן הולכת להימחק בבחירות הקרובות".

השר מיכאל ביטון, מבכירי כחול לבן, תקף מנגד את בכירי הליכוד ובראשם ראש הממשלה נתניהו וטען בראיון לרשת ב', "תשעה מיליון אזרחים לא רוצים בחירות. אולי ראש הממשלה, בנט ולפיד רוצים בחירות. מנענו בחירות רביעיות ונשתדל לעשות את זה גם בשבועיים האלה".

ביטון דחה את טענות הליכוד בנוגע לביטול ישיבת הממשלה השבועית שתוכננה להיום, וציין "יש הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני".

בנוגע למחלוקת בנושא התקציב אמר ביטול, "תקציב חד-שנתי מוביל לבחירות. אי אפשר לקיים מדינה וממשלה בלי תקציב בינואר 2021. מי שלא רוצה לעשות את זה מוביל לבחירות ויישא באחריות על כך".

ביטון הבהיר כי הוא מצפה מהמפלגות החרדיות להביא לפתרון המשבר, "לקואליציה הזו יש שותפים חרדים שהאיצו בכחול לבן להצטרף לממשלת אחדות והבהירו שהם ערבים לממשלה כזו. יש להם פה מבחן".

"שילמנו מחיר פוליטי, אבל לא נאפשר לשחק בגורלם של תשעה מיליון אזרחים בגלל גורלו של אדם אחד. מצביעי יש עתיד וכחול לבן מאוד קרובים, הדם הרע שזרם בזמן האחרון הוא דם רע, אבל העתיד אומר שיתופי פעולה פוליטיים", הוסיף השר ביטון