בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Yossi Aloni/Flash90

ומה עם היושר? יושר, עקרון שמזמן כבר שכחנו אותו. הרי הבטחתם ממשלת אחדות, והבטחתם תקציב דו שנתי, והבטחתם ממשלה פריטטית. ומה דעתכם לקיים משהו מזה?

איני נמנה על תומכיה האדוקים של מפלגת כחול לבן, כתבתי בזמנו טענות נוקבות מאוד כנגד המדיניות של המפלגה בנוגע לדת ומדינה. ולמרות זאת, הבטחות צריך לקיים.

איני מתלהב מממשלת האחדות. אף אחד לא מתלהב ממנה. אבל אמרתם שזה הרע במיעוטו ושהאחדות היא נכס גם כשהיא באה עם אף עקום, אז אמרתם. מה כבר הערך של אמירה שלכם?

אז זהו שנמאס לנו כבר. את הילדים שלנו אנו מחנכים ליושר ולזה שהבטחות צריך לקיים. את התלמידים שלנו בבית הספר אנו מלמדים שאמת היא הנכס החשוב ביותר של האדם.

לצוערים שלי בבה״ד 1 הסברתי כל הזמן שמי שמשקר לא יכול להיות קצין (וגם הדחתי על זה לפחות צוער אחד שדווקא מאוד מאוד אהבתי). אז אם ילד לא יכול לשקר, ואם תלמיד לא יכול להעתיק במבחן, ואם קצין חייב לדבר אמת, איך ראש ממשלה של מדינה יהודית יכול לרמוס את האמת והיושרה ולא להשאיר ממנה דבר?

אדוני ראש הממשלה פגעת בהרבה מאוד אנשים כשהחלטת לזרוק את ימינה מתחת לגלגלים כדי לספק יצר נקמנות אישי. זלזלת שוב ושוב בציונות הדתית תוך גלגול עיניים לשמים. ולמרות כל זאת נתנו אמון בממשלת האחדות שהקמת.

שמחנו שהנה ברגע של משבר הצלחתם להתאחד. הבלגנו על הזלזול בציונות הדתית ושמחנו בשמחת האומה שהנה סוף סוף יש לה ממשלה.

אז עכשיו תעמוד בדיבורך. נקעה נפשנו מהשקר ומהרמיה. ההיסטוריה היהודית לא תשכח לך את זכויותיך הרבות. היא גם לא תשכח לך איך החרבת הכל והשארת אותנו בבוקה ומבולקה. לא נשכח זאת לך ולא לכל חבריך מהליכוד ששותפים לתרמית ולכחש הזה. האחריות מוטלת בראשונה על כתפיך, אבל אחר כך גם על כתפי כל חברי הכנסת של הליכוד ששותפים למופע השקר והכחש הזה.