בני גנץ
בני גנץצילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שר הביטחון בני גנץ הופיע הבוקר (שני) בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ובפתח הישיבה התייחס לאתגרים השונים העומדים בפני צה"ל ומערכת הביטחון.

"המציאות המזרח תיכונית היא מציאות שמתערערת, חוסר היציבות מלווה אותה מזה כעשור", ציין גנץ.

"מדינת ישראל צריכה להקפיד על שני דברים, לקיים קשר עם מעצמות האזור ולהבטיח שבעידן כזה של אי יציבות אנחנו נשארים יציבים וחסונים ככל שניתן", אמר שר הביטחון.

בנוגע להמשך המאמצים האיראניים לפעול נגד ישראל אמר גנץ, "אנחנו חייבים להמשיך ולפגוע באיראן, היא ממשיכה לחתור לגרעין. המשך הלחץ על איראן והמשך האמברגו הוא מאוד חשוב. איראן מעוניינת לפתוח סניף טרור בסוריה ואנחנו צריכים למנוע את זה ממנה".

לדבריו, "יש לנו יריבים גדולים. נסראללה הוא הבעיה הגדולה ביותר של לבנון בלבנון. מדינת ישראל הציעה בכנות עזרה מכל סוג שהוא. ראינו מה קרה בפיצוץ. שוו בנפשכם שהדבר הזה מוכפל בעקבות החזקת אמצעי לחימה בעיירות ובכפרים".

גנץ טען כי בבתים רבים בלבלנו יש חדר אורחים וחדר טילים, "אני שב ומזכיר את הבעיה הגדולה בכך שאנחנו פועלים מול אויבים שמחזיקים את האמל"ח והפעילות בתוך סביבה אזרחית. כשלנו לא תהיה ברירה אלא להילחם לדבר הזה תהיה משמעות גדולה".

בנוגע למצב בעזה הבהיר גנץ כי האינטרס המרכזי שלנו בעזה הוא השקט, "אנחנו נשמח לראות את עזה פורחת, הכל מותנה בכך שהבנים יוחזרו הביתה".

"חזרתי למערכת הביטחון כחלוף חמש שנים", ציין גנץ והבהיר את הצורך ביצירת וודאות בתוך המערכת, "אנחנו צריכים להבטיח שלצה"ל תהיה וודאות ואנחנו צריכים לדרוש מצה"ל גמישות. לכן אנחנו צריכים לאפשר לו תר"ש תנופה. אני אישרתי את התכנית עם הדגשים. אני מקווה שנצליח להביא אותו לדיון בקבינט"

"אין כמו המשאב האנושי בצה"ל. לא משנה איזה תר"ש יהיה לו, אם יהיו לו האנשים הטובים ביותר הוא ידע לעשות מה שצריך", הוסיף.