עופר וינטר
עופר וינטרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עופר וינטר, קצין מוערך לכל הדעות, נכנס אתמול באופן רשמי לתפקידו החדש כמפקד עוצבת האש (אוגדה 98).

וינטר הוא אחד הקצינים הכי טובים שיש לצה"ל בשנים האחרונות ואחראי לעשרות פעולות אמיצות ויוצאות דופן בשדה הקרב. אבל לרוב הציבור הוא מוכר יותר כמי שבמבצע "צוק איתן", בתפקידו כמח"ט גבעתי, כתב לחייליו דף קרבי ובו ציטט את הפסוק "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" ואף כתב בו כי אנו נלחמים "באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף את אלוקי מערכות ישראל".

כמה מרורים הוא אכל מאז שכתב את הדברים, שפעם גם קצינים מהקיבוצים הכי חילוניים היו כותבים. כשישעיהו גביש כתב לחייליו במלחמת ששת הימים "ויהי ה' עמכם", צה"ל לא צנזר אותו. וה' היה עמהם.

נאומו של תא"ל עופר וינטרדובר צה"ל

איזו הפניית עורף ספג וינטר מבכירים במערכת הביטחון, שידעו את כל סגולותיו, ולמרות זאת בחרו להצטרף לצקצוקי התקשורת ולחרף אותו. אפילו אם הם לא מסכימים עם דבריו. במקום להגיד מסר יותר מורכב כמו – 'אנו חושבים שוינטר טעה, אבל הוא קצין מצוין ודף קרבי אחד לא ימחק לו עשייה של עשרים שנה', רבים הצטרפו למקהלה הפופוליסטית ונכנסו בו בכל הכוח.

אז אפשר לומר שאתמול היה ניצחון לוינטר, שלמרות כל המקלות שתקעו לו בגלגלים, הוא מצליח להתקדם. כולנו מתפללים שלא ייעצר בקרוב בתקרת הזכוכית ששמורה לחובשי הכיפה בצה"ל. אבל עוד יותר משזה ניצחון לוינטר, זה ניצחון לנו, שזכינו בקצין כמותו.

ניצחון נוסף הוא העובדה שלמרות שניסו לקצוץ את כנפיו, גם אתמול הוא לא התבייש להזכיר שם שמיים. ״זֶה הַיּוֹם עָשָׂה ה' נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ״, פתח את נאומו, ובמהלכו הוא גם נשא תפילה: ״ה׳, תן בי ענווה, תן גבורה, ותן בי את חכמת הלב על מנת שאדע להוביל את האנשים הללו באתגרים הניצבים בפנינו״.

אשרי העם שאלו מפקדיו.

באתר של צה"ל, אם שאלתם, שכחו לצטט חלק מהמילים. אם תשוו את הטקסט שמופיע שם לטקסט שפורסם באתרים אחרים, תראו שהמילים זהות, אחת לאחת, חוץ מכמה מילים ספורות. כיוון שאינני חושד בכוונת מכוון בכל הקשור לדובר צה"ל, הרי אין מנוס מהמסקנה כי פשוט לא היה להם מקום לצטט פסוק שלם כמו "זֶה הַיּוֹם עָשָׂה ה' נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ", ובטח שלא לכתוב את התפילה הארוכה שנשא שכוללת 22 מילים שלמות!

ואם אתם חושבים שזה מקרה, אתם מוזמנים לצפות בסרטון שהעלו מהטקס. הסרטון שעלה לאתר צה"ל כולל 11 דקות ו-42 שניות. חמש דקות ראשונות – תרגילי הסדר הצבאיים. חמש דקות נוספות – דבר המפקד היוצא, תא״ל ירון פינקלמן. בזמן שנשאר – העברת השרביט למפקד הנכנס, תא"ל וינטר. נחשו מתי נגמר הסרטון? בדיוק לפני שהמפקד הנכנס מתחיל את נאומו. לבל תצלינה האוזניים משמיעת שם שמיים נישא על ידי חובש מדים.

דובר צה"ל היקר! הניסיון שלך למחוק את שם השמיים מצה"ל הוא די פתטי. כל עוד יקראו לצבא אותו אתה מדברר "צבא ההגנה לישראל", שם האל יימצא בתוכו. לא תוכל להוציא את שם האל משם הצבא, וגם לא מלבבותיהם של חייליו ומפקדיו. ברוך השם.

תגובת דובר צה"ל: ''מדיניות סיקור של אירועי חילופי מפקדים בצה"ל אחידה וסדורה. הציטוטים של מפקד האוגדה אושרו בזמן אמת על ידו ועל ידי דובר צה״ל. סרטים של דובר צה"ל המופצים בתום הטקסים כוללים בדרך כלל ציטוטים בודדים בלבד בכל הטקסים באופן אחיד. לפיכך, הניסיון להציג עריכה מגמתית משולל כל יסוד".