מלכי רוט
מלכי רוטצילום: באדיבות המשפחה וקרן מלכי

עוד רגע מגיע יום הזכרון למלכי רוט. מלכי היתה הילדה הרביעית משבעת ילדיהם של פרימט וארנולד. היא נרצחה לפני 19 שנים בפיגוע התאבדות במסעדת סבארו בצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' בירושלים, יחד עם עוד 14 בני אדם.

נדמה שכל אחד מאיתנו זוכר איפה הוא היה ברגע הנוראי הזה. במקום שיש המון חושך, קושי ואתגר החליטו ארנולד ופרימט לעשות שינוי. כך קמה קרן מלכי המאפשרת למשפחות של ילדים עם מוגבלות חמורה בישראל לטפל בילדים בבית במקום לשלוח אותם למוסד, לעיתים סיעודי.

הקרן מצאה שהאתגרים העומדים בפני משפחה המטפלת בילד עם צרכים מיוחדים רציניים אף פעם לא פשוטים. הפרעות נוירולוגיות, מחלות קשות ובעיות התפתחות בילדות משנות את חייהם של כל הצדדים: הילד, ההורים, האחים, ואפילו הקהילה הסובבת את המשפחה.

אנו יודעים שמשפחות אלו זקוקות לעזרה ממושכת וממוקדת להתמודד עם האתגרים הללו. הקרן מאמינה וחרתה על דלגה כי אין תומכים ומטפלות טובים יותר בילד מאשר הוריו.

קרן מלכי מספקת תמיכה באמצעות שלוש תוכניות ייחודיות:

יחידת השאלת ציוד - הלוואה לטווח ארוך של ציוד מיוחד לניידות, נגישות וטיפול ביתי.

טיפולים בבית - מימון טיפולים פרא רפואיים הכרחיים להתפתחות הילד כגון פיזיותרפיה, שחייה טיפולית וכו׳.

מטפלים על גלגלים - שליחת מטפלים פרא-רפואיים כגון קלינאי תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה לילדים עם מוגבלויות קשות בדגש על סיוע למשפחות הגרות בפריפריה שבהם יש מחסור במטפלים פרא-רפואיים.

העזרה למשפחות היא משמעותית בהיבטים שונים, הן במתן איכות חיים טובה יותר והן בסיכויי ההתקדמות של הילד בעל הצרכים המיוחדים. בעזרה למשפחה ובטיפול בילדם עם צרכים מיוחדים קשים בסביבה הביתית הטבעית, נותנים לילד שלהם את הסיכוי הטוב ביותר לאושר, בריאות טובה יותר ואיכות חיים גבוהה יותר. אם שירותי קרן מלכי לא היו זמינים לאותן משפחות, לרבים מהן לא הייתה ברירה אלא להכניס את הילד לטיפול מוסדי.

במקום בו נוצר עצב ותהום גדולה, בחרה משפחת רוט להביא גשרים ולתת תקווה וסיכוי. הקרן תומכת בכל האוכלוסיות בכל חלקי הארץ. הגשר שנבנה בין סיכון לסיכוי נותן תקווה וחלום של התקדמות לילדים. במקום בו נגדעו חיים ואינם יותר, הנצחה זו חשובה ביותר. מלכי הייתה בת 15 במותה וכבר בגילה הצעיר הספיקה להתנדב בעבור אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים ואף להדריך בקייטנה לילדים צרכים מיוחדים.

יום הזיכרון שלה השנה חשוב ביותר, על רקע הקורונה והבידוד הגדול והצורך היותר משמעותי במטפלים על גלגלים, באים הימים הללו להזכיר לכולנו שגם ברגעים קשים עלינו להגביר את האור.

כמאמר א.ד. גורדון, לא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה, שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור. כפי שעשתה מלכי בחייה, ועושה היום הקרן לזכרה.

יערה שילה היא חברת ועד בעמותת קרן מלכי