גיל ברדה, מחאת המאהל בגן העצמאות

גיל ברדה המשתתף במחאה נגד התנהלות הממשלה בגן העצמאות סיפר על פינוי מאהל המחאה אתמול על ידי פקחי העירייה ועל מטרת המחאה.

לדברי ברדה, בשעת בוקר מוקדמת הגיעו עשרות פקחים והחלו לגרור אנשים מחוץ לאוהלים תוך שימוש באלימות.

"המאהל הוא תולדה ישירה של כל המחאות שקורות במדינת ישראל בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות. הכל מתנקז לנקודה אחת שבה כל העם מבין שהממשלה שלנו מנותקת מהציבור וזה בכלל לא משנה ימין או שמאל, חרדים או חילונים, מזרחים או אשכנזים. ברגע שהתפכחנו והתעוררנו והבנו את זה, החלטנו שאנחנו יוצאים החוצה ולא חוזרים לבתים".

לדבריו, התפרצות נגיף הקורונה גרמה לרבים מהמוחים להיות מובטלים. "לרבים אין בית לחזור אליו, אין להם כסף בחשבון הבנק. צעירים ישראלים יושבים בבית ושוברים את הראש מה יקרה איתם מחר. אי הוודאות הוציאה אותם לרחובות".

ברדה מעיד על עצמו כי הוא מצביע שמאל אך טוען כי המחאה היא כלל ישראלית. "אין פה ימין ואין פה שמאל. המחאה הזאת היא ממש לא מחאת שמאל. מי שמגיע לפה רואה ושומע שיש פה תמהיל שלם של כל הציבור הישראלי".

לדבריו היעד של המחאה יצירת שיח חדש שבו המעורבים יהיו יותר משפיעים. "אנחנו כאן לומר לנתניהו, 'אם צריך זה הזמן שלך לצאת לנבצרות כדי שהמדינה תוכל לטפל בעצמה'. ואנחנו פה כדי לנפץ את התפיסה המעוותת שיצרו לנו. זו זעקה של עם שלם שדורש פתרונות ושהכספים יפסיקו לזרום לבחירות רביעיות ולהחלטות שרירותיות".