ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה בצהריים (שני) את פסיקת שופטי בג"ץ שביטלו את צו ההריסה לבית רוצח החייל עמית בן יגאל "החלטה אומללה".

"זאת החלטה אומללה של בג"ץ שסירב לבקשתנו להרוס את בית המחבל שרצח את חייל צה"ל עמית בן יגאל ז"ל, שהיה בן יחיד להוריו", צייץ נתניהו.

"אני דורש לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב. אסור לתת רוח גבית לטרור. המדיניות שלי כראש ממשלה היא להרוס בתי מחבלים ואני מתכוון להמשיך בה", הוסיף ראש הממשלה.

האב השכול הוריד את הדגל לחצי התורן

פסק דינו של בג"ץ ניתן בדעת רוב של השופטים מני מזוז וג'וג' קרא נגד דעתה של השופטת יעל וילנר סברה כי יש לדחות את העתירה, וזאת מאחר שצו ההריסה הוצא כדין ותואם את פסיקת בית המשפט העליון בנושא.

לדבריה, "גלי הטרור הפוקדים את ישראל בשנים האחרונות מחייבים הרתעה יעילה מפני ביצועם של פיגועים נוספים בעתיד. על רקע זה, הריסת בתי מחבלים לשם הרתעה היא משום הכרח בל יגונה, וזאת חרף הקושי הטמון בפגיעה ברכושם של בני משפחה שלא היו מעורבים במעשיו הנפשעים של בן משפחתם-המפגע".

השופט קרא כתב, "איש מבני הבית לא ידע ולא היה מעורב במעשיו של המפגע שעשה את אשר עשה והשים עצמו ישן בחדר הילדים. אינני סבור כי בנסיבות אלה יש להעניש את אשתו וילדיו של המפגע על ידי הריסת קורת הגג המצויה מעל ראשם. מידת הדין תמוצה עם המפגע זה יבוא על עונשו. אך אין להשליך את תוצאות מעשיו על מי שלא חטאו".