ח"כ משה ארבל: בקשה דחופה לדיון נוסף בבג"צ

ח"כ משה ארבל מש"ס פנה בצהריים (שני) ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ודרש ממנו להגיש מיידית לבג"ץ בקשה לדיון נוסף בהריסת בית המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד.

"מוקדם יותר היום התקבלה עתירת משפחת אבו בכר ממנה יצא הרוצח הנתעב של סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד לבטל את צו ההריסה שהוצא לבית המשפחה. למען השלמת התמונה יש לציין כי ההודעה בדבר כוונת ההריסה הוצאה כחודש וחצי בלבד לאחר הרצח וכי הרצח בוצע תוך שימוש במבנה הבית המדובר ע"י השלכת לבנה מגג המבנה על ראשו של עמית ז"ל", כתב ארבל למנדלבליט.

לדבריו, "החלטת השופטים מזוז וקרא, בדעת רוב, מהווה שינוי מהותי מהפסיקה הקיימת אשר לא התערבה ככלל בשיקול הדעת המנהלי של הרשות להורות על הריסת הבית אלא במקרים חריגים, למשל כאשר שיהוי ניכר הוביל לפגיעה בערך ההרתעתי של ההריסה. כך גם עולה מדעת המיעוט של השופטת וילנר אשר לא מצאה להתערב בשיקול הדעת המנהלי במקרה זה".

"הלכה חדשה זו מצדיקה לכל הפחות בקשה לקיום דיון נוסף בהרכב מורחב של שופטים מכוח סעיף 30(ב) לחוק בתי המשפט אשר קובע כי ניתן לקבוע דיון נוסף בעניין אם 'ההלכה שנפסקה בבית המשפט העליון עומדת בסתירה להלכה קודמת של בית המשפט העליון, או שמפאת חשיבותה, קשיותה או חידושה של הלכה שנפסקה בעניין יש, לדעתם, מקום לדיון נוסף'", ציין.

ארבל הוסיף, "בשיחת טלפון קורעת לב שקיימתי עם מתן פסק הדין עם ידידי מר ברוך בן יגאל, אביו של סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד, הוא ביקש ממני בדמעות שליש כי לא נניח ולא נשקוט בסוגיה זו עד שייצא הצדק לאור ויתקיים דיון נוסף בהרכב מורחב של שופטים בבית המשפט הגבוה לצדק וזאת לא מתוך תאוות נקם חלילה אלא מדאגה לחיילי ישראל החיים בקרבנו לנוכח הפגיעה המשמעותית בהרתעה כתוצאה מהחלטה חדשה וקשה זו. לנוכח האמור הנחתי את כל המטלות המונחות לפתחי ובאופן מידי אני פונה לכבודו בנושא זה. כמייצג המדינה בערכאות, אבקשך לפנות מטעם המדינה בהקדם בבקשה לקיום דיון נוסף בהרכב מורחב של שופטים בבית המשפט העליון בנושא חשוב וקשה זה".