ברוך בן יגאל
ברוך בן יגאלצילום: Flash90

ברוך בן יגאל, אביו של החייל עמית בן יגאל הי"ד שנרצח בפעילות מבצעית, שוחח היום (שלישי) עם בני טיטלבוים בכאן מורשת, וסיפר על התחושות הקשות בעקבות פסיקת בג"ץ אתמול.

בן ברוך סיפר כי ישן מעט הלילה והיה טרוד במחשבות, "אחרי שעתיים של שינה בקושי זה לא פשוט היה לי מאוד להירדם הלילה, המון מחשבות מאתמול ששמעתי את ההחלטה שבמקרה הגרוע יאטמו למחבל את החדר, זה פשוט לא יאמן".

בן יגאל התייחס להפגנה אמש מול ביתו של השופט מזוז, "לא הצטרפתי למפגינים, כי אתמול עד חצות רצתי מאולפן לאולפן, לכן לא השתתפתי בהפגנה. ביקשתי מהמפגינים לא לקלל את השופטים, לא לדבר אליהם לא יפה זה אסור בתכלית האיסור זוהי זו לא דרכנו, למרות שההחלטה אומללה ולא צודקת והשופטים טעו".

צפו: הורים שכולים התעמתו עם המשטרהחזקי ברוך

בן יגאל ביקש להעביר מסר לשופטים מזוז וקרא, "דיברתם על אומללות ועל חפים מפשע, אז מי שכאן אומלל זה אני כיוון שלהם יש אבא חי ולי יש ילד מת, להם נהרס בית אחד ולנו נהרסו שני בתים, הבית שלי והבית של נאוה אמא של עמית, צריך להבין את הדבר הזה. היום כשיצאו חיילי צה"ל הם יצאו אל הלא נודע, הם יצאו בידיעה שאם יש מחבל חדש שיש לו ילדים הוא יכול להרוג ובמקרה הגרוע יאטמו את החדר שבו הוא ישן. זה לעג לרש, זה לא עונש הרתעתי.

''חייב להיות דיון מחודש בהרכב גדול יותר. לא יכול להיות שהדם של חיילי צבא הגנה לישראל יֻתַּר. מה שקרה אתמול שההחלטה היא החלטה לא מידתית ולא צודקת. אנחנו לא מחפשים נקמה חס ושלום אלא הרתעה".

האב השכול הוריד את הדגל לחצי התורן