עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורהPIXABAY

מהן עבירות תנועה ומתי הן פליליות?

על פי דיני תעבורה, ישנן עבירות תנועה הנחשבות לעבירות קלות שהעונש עליהן הוא קנס כספי או בקשה להישפט במידה ומעוניינים לערער על הקנס. בין העבירות הללו נמנות: עבירות חנייה, מהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים, נהיגה ללא חגורת בטיחות, שימוש בטלפון בזמן נהיגה, רישיון רכב שאינו בתוקף וכד'.

עבירות אחרות הן גבוליות, למשל: אי מתן זכות קדימה, נסיעה באור אדום, נהיגה בזמן שלילת רישיון וכו'.העבירות החמורות יותר הן עבירות תנועה פליליות כמו נהיגה ללא הוצאת רישיון נהיגה, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בשכרות, תאונת פגע וברח או גרימת מוות ברשלנות.

מה עושים במקרה של עבירת תנועה פלילית?

בעבירות תנועה פליליות, בהן יש חובה להישפט, רצוי לפנות למשרד עורך דין תעבורה כדי לקבל ייצוג הולם. במקרים של נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, הפנייה מהותית וקריטית. העונש על עבירות אלו הוא מאסר בפועל ושלילה מיידית של רישיון הנהיגה.

עורך דין נהיגה בשכרות או השפעה תחת סמים יעשה את המיטב מבחינתו כדי למנוע עונש כאשר ההאשמות אינן מוצדקות. גם בגין עבירות שבהן יש חשד לפגע וברח או גרימת מוות ברשלנות, העונש הוא מאסר בפועל. לפיכך, על התביעה יהיה להוכיח שהנהג התרשל. עורך דין פלילי לענייני תעבורה יצטרך להוכיח את ההיפך ולהפחית את חומרת ההאשמות.

מתי יש רישום פלילי?

על עבירות תנועה קלות אין רישום פלילי. הן נרשמות במאגר המידע של המשטרה ובמקרים מסוימים גם במשרד הרישוי. אנשים שמקצועם כרוך בנהיגה כמו: מורי נהיגה, נהגי אוטובוס ונהגי אמבולנס, לא יוכלו לעסוק במקצועות אלו כאשר יש להם רישום כזה.

לעומת זאת, התוצאות של עבירות תנועה פליליות מלוות ברישום פלילי. אם אתם מתמודדים עם עברות אלו, אל תהססו ופנו לעורך דין בתחום התעבורה הפלילית כדי לצמצם את הנזק ולמנוע תוצאות חמורות ובלתי הפיכות.

למה כדאי לפנות לעו"ד איתמר צור?

עו"ד איתמר צור הוא עו"ד תעבורה וגם עו"ד פלילי. הוא בעל ותק וניסיון של 10 שנים בתחום ומייצג את הלקוחות שלו בכל בתי המשפט ללא פשרות. חשוב לבחור בעו"ד מקצועי ומנוסה עם הצלחות מוכחות העומד מול המערכת המשפטית בכל סוג של עבירות תנועה.

עו"ד איתמר צור מתמחה בכל סוגי עבירות התנועה: נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, תאונות דרכים, פסילות רישיון ועוד. עורך דין פלילי איתמר צור מעניק ייצוג ברמה גבוהה בכל אישום תנועה פלילי ומול עבירות תנועה קלות, עם שימוש בידע משפטי נרחב והכרת המערכת המשפטית על בוריה.