ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

על רקע הדהרה לבחירות רביעיות תקף ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת את הפוליטיקאים אליה וכינה זאת "איבוד שפיות".

"הפוליטיקה הישראלית מאבדת את שפיותה. על תקציב חד שנתי או דו שנתי עלולה ליפול הממשלה - ההיסטוריונים לא יאמינו. אחרי שלוש מערכות בחירות קשות שוב רוצים לקחת את המדינה לבחירות שאיש כבר לא זוכר איזה מספר הן.

"אני רוצה להזכיר כאשר קדימה בראשות שאול מופז מנתה עשרים ושמונה מנדטים, היא נכנסה לממשלת נתניהו לחודשיים בערך. כל החברים ידעו שבמקרה שתפורק הממשלה הם לא יחזרו אפילו עם עשרה מנדטים. אבל בכירי המפלגה לא עמדו בלחץ התקשורתי ופירקו את עצמם לדעת. הם חזרו עם שני מנדטים בלבד''.

אייכלר התייחס לפסיקת העליון נגד הריסת בית המחבל. "אני לא יודע מה יקרה עם המפלגות שתלכנה עכשיו לבחירות. יתכן מאוד וחלק גדול מחברי הכנסת לא ישובו הנה. אבל זה לא אסון כזה גדול. תמיד יהיו כאן מאה ועשרים חברי כנסת. הבעיה של המאה ועשרים ח''כים שמעמדם הוא כבר אפסי מול בית המשפט. המערכת המשפטית חיסלה את מעמד הכנסת כבר מזמן.

"רק היום נתן בית המשפט העליון פסק דין למנוע הריסת המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד בשם השמירה על זכויות הרוצחים. מי ששמע את קול בכיו של האב השכול יודע שהשופטים תקעו את המסמר האחרון בארון הקבורה של אמון הציבור בשלטון בג"ץ. אבל להבדיל מן הכנסת הנבחרת השופטים בטוחים בשלטונם. עד גיל שבעים הם יהיו שם והם אינם עומדים לבחירת העם. לכן הם רודים בעם בשוטים ובעקרבים.

"מי נותן להם את הכוח להשחית? חברי הכנסת הרופסים שאינם עומדים על המשמר, אינם שומרים על סמכות נבחרי הציבור ואינם מסוגלים לעמוד על מעמד הדמוקרטיה מול השלטון האימה המשפטי".

אייכלר אמר כי "הקורונה כאן ואי אפשר לדעת מתי הנגיף ייעלם. בורא עולם שלח אותו, והוא זה שייקח אותו ביום שנזכה לכך. האזרחים עומדים מול ממשלתם בעיניים מבולבלות. איש אינו יודע את עתידו הכלכלי. איש אינו יודע מה ילד יום, מי יחלה ומי יבריא, המדע יודע שהוא אינו יודע מה קורה פה. פעם אומרים לסגור, פעם לפתוח, ולאזרחים כבר אין ראש.

"אם נצא למערכת בחירות בתקופה הקורונה זו סכנה קיומית לאלימות בין אזרחי ישראל. השפה שאנחנו רואים עכשיו, שנאה, אלימות מילולית שעשויה להגיע גם לאלימות פיזית".

את דבריו סיים בפניה לחברי הכנסת. "אני רוצה להפנות את הדברים לכל מי שחושב ללכת לבחירות בתקופה זו. אין זו השעה ללכת לבחירות. הביטו בעיני העם, בעיני אלו שבחרו בכם שוב ושוב, אלו אשר הבטחתם לשרת אותם. השכילו למצוא דרך, לסלול שביל, ליישר הדורים, ולנהל את תקופת הקורונה ככל שתוכלו. אחר כך עוד יהיה מספיק זמן לריב ולהתקוטט. לא עכשיו עת לבחירות".