בוצרים בכרמים במקום המתנדבים מחו"ל

כ-70 מתנדבים, חלקם אלופים ותתי אלופים במיל' מתנועת הביטחוניסטים, הגיעו להתנדב היום (שלישי) בכרמי יקב "הר ברכה".

הקצינים במיל' ביקשו לסייע לחקלאים ולעובדי היקב שנקלעו למצוקה, לאחר שהמתנדבים המגיעים מדי שנה מרחבי העולם לסייע בבציר לא יכלו להגיע בשל הקורונה.

המתנדבים בצרו עד עתה 10 דונמים של כרמים, והמבצע יימשך עד חג הסוכות במטרה לבצור מעל 100 דונם של כרמים.

בהתערבות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נמצא אישור להבאת המתנדבים מחו"ל בהמשך, שיהיו בבידוד בשבועיים הראשונים, כפי שהתקבל אישור להבאת עובדים מירדן למלונות באילת.

לדברי חברי תנועת הביטחוניסטים, המתנדבים הגיעו הן כדי לסייע והן כדי להעביר מסר ברור בדבר חשיבות החלת הריבונות דווקא בתקופה זו.

תא"ל אמיר אביבי, מנכ"ל הביטחוניסטים

"המקום הזה הר ברכה, הוא מפתח מאוד משמעותי ששולט על מרחבים מאוד גדולים והתמצאות של החקלאות זה מכפיל את ביטחון", אומר תת אלוף במיל' אמיר אביבי העומד בראש תנועת הביטחוניסטים,
"הקורונה היא מתנה לריבונות. כולם עוסקים בזה וזה הזמן הטוב ביותר לריבונות.

''העולם עסוק בדברים אחרים. אנחנו יכלים להתמקד בהחלת הריבונות. הקורונה היא בעיה נקודתית לחצי שנה לשנה והיא תפתר. הריבונות היא לדורי דורות ואת זה חייבים לעשות את זה עכשיו לפני הבחירות בארה"ב ולפני שייכנס נשיא חדש לבית הלבן", הוסיף אביבי.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שהגיע לסייע בבציר הודה לראשי תנועת הביטחוניסטים ואמר: "מרגש להיות פה. נטענו כאן את הכרם יחד עם ניר לביא ומשפחת לביא לפני כמה שנים. לראות כאן את הבציר של ענבים זה מרגש מאוד. עוד יותר מרגש זה לראות אתכם כאן דווקא בזמן כזה של קיטוב בחברה הישראלית, זה מוכיח כמו שתמיד חשבתי שאתם אלופים לא רק בצבא, אתם אלופים גם באזרחות. ומראה שאנחנו עם אחד ונוכל להביא ריבונות מלאה על כל היישובים. בסוף, כל מה שאנחנו עושים כאן בבנייה, בנטיעות ובחקלאות, הכל כדי להביא מיליון יהודים לשומרון וזה מביא אותנו לריבונות".