הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: יוני קמפינסקי

נגיף הקורונה וההגבלות על התקהלויות גרמו ללא מעט ישיבות להיפתח במתכונת מצומצמת של "קפסולות", מה שהיה אמור לספק פיתרון למצב אך בפועל בחורי ישיבות רבים מצאו את עצמם נפלטים מהמערכת.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף פרסם מכתב לבני הישיבות והוריהם בקריאה לשוב אל הישיבות לקראת 'זמן אלול' במתווה הקפסולות שאושר על ידי משרד הבריאות.

בתחילת מכתבו מספר הרב יוסף "שמועה שמענו כי ישנם בחורים מבני ציון היקרים המסולאים בפז, שפיארו את הישיבות הקדושות, וכעת התפתו לתאוות הרחוב הקלוקל, עד שאינם חפצים לשוב לספסל הלימודים, אלא יצאו לחפש מקומות עבודה וכדומה''.

הראשון לציון מחזק את בחורי הישיבות ומביא את הפסוק מישעיהו "חזקו ידיים רפות וברכיים כושלות אמצו". לאחר מכן כותב הרב כי "יש לעודד ולחזק את בחורי ישראל היקרים ואת הוריהם, לשוב להיכלי התורה והיראה, על פי מתכונת הקפסולות שאושרה ע"י גורמי הרפואה".

במכתבו מדגיש הרב כי הוכח שבחורי הישיבות אשר שמרו על כל כללי משרד הבריאות בדקדוק, לא נדבקו בנגיף, וכי מאחר ומדובר בקפסולות הרי גם אם תהיה הדבקה בישיבה - שאר הבחורים יהיו מבודדים ויישארו בריאים.

בנוסף לכך מציין הרב יוסף כי ''בחסדי שמיים כל בני הישיבות שנדבקו בנגיף הקורונה חיים וקיימים, ולא נחסר מהם אחד ב"ה''.

המכתב פונה גם להוריהם של בחורי הישיבות, הראשון לציון קורא להורים לזרז את בניהם לחזור לספסל הלימודים ולהמשיך בלימוד התורה לקראת זמן אלול והימים הנוראים, "ואנו אין לנו שיור אלא התוה"ק, וגדולה זכות התורה שתהא למגן ולמחסה בעד כל עם ישראל בכלל ובעד הוגיה ועמליה בפרט".

לסיום כותב הרב יצחק יוסף: "ויהי רצון מלפני אבינו אל עליון, שזכות לימוד התורה הקדושה מתוך צער והסגר, תהיה להם לעזר ולמגן, וחפץ ה' בידם יצלח לגדול בתורה וביראת ה' טהורה, ויתעבידו לאילני רברבי. והשי"ת יאמר די לצרותנו, וישלח רפואה שלימה לכל חולי ישראל, ונזכה לגאולה שלימה".