ריבלין: "בחירות עכשיו - נקודת שפל מבהילה, מכה קשה ובלתי נסלחת"לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם שר התקשורת יועז הנדל, ובתום פגישתם הכריזו על קידום שיח לכינון אמנה שתסדיר את תפקידם של עיתונאים בהפגנות ובמוקדי חיכוך מול אנשי ציבור, מפגינים וכוחות הביטחון.

האמנה שתעסוק בגיוון ואיזון השיח, בשמירה על חופש העיתונות וביטחון העיתונאים ותייצג את החברה הישראלית כולה.

הנשיא ריבלין הזהיר מאפשרות שתתקיימנה בחירות נוספות, ''לא ייתכן שנמשיך ונעסוק באפשרות הזו, כאילו היתה תרחיש הגיוני, בעוד שאנו סופרים את מתינו. אם לשם תקחו אותנו, אתם, הדרג הנבחר, מכל מפלגה שהיא, אם תובילו אותנו אל נקודת השפל המבהילה הזו, תכו את המדינה במכה קשה, מכאיבה ובלתי נסלחת. הישמרו לכם מפניה, הישמרו היטב״.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בתום פגישתם: "בשבועות האחרונים אנו עדים לצבר פגיעות ואיומים כנגד עיתונאים ואנשי תקשורת מימין ומשמאל בעת מילוי תפקידם. לצערי, הפגיעה בעיתונאים מדאיגה פוליטיקאים מסויימים רק כאשר הם שייכים למחנה שלהם. פעם אחר פעם גיניתי, אך ניראה כי גינויים אינם מספיקים. אני רואה בחשש את השחיקה במעמדה של התקשורת ובמקומה הקריטי במארג החברתי במדינת ישראל.

''המקרים האחרונים צריכים לשמש לנו כנורות אזהרה. בסוגיה זו נוגעים שותפים רבים מקרב הממשלה, גופים אזרחיים ואנשי ציבור רלוונטיים נוספים. לכן פניתי אליך, אדוני הנשיא, כדי שנעשה סוף לתופעה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. בתור התחלה, אני שמח לפעול כדי לייצר אמנה לגבי תפקידם של עיתונאים בהפגנות ובמוקדי חיכוך מול אנשי ציבור, מפגינים וכוחות הביטחון. אמנה משותפת שתעסוק בגיוון ואיזון השיח, בשמירה על חופש העיתונות וביטחון העיתונאים. בשולחן זה יקחו חלק בעלי תפקידים ומובילי דעה אשר ייצגו את כל גווני החברה הישראלית״.

השר התייחס לאפשרות קיומן של בחירות נוספות ואמר: ״אחדות היא אידיאל, לא הכרח. מדינת ישראל לא צריכה עכשיו בחירות. היא במשבר שכמוהו לא היה מאז מלחמת יום הכיפורים. עכשיו הזמן לעשות הכל כדי למנוע בחירות, ולא ליפול לבורות שיזרזו בחירות.

''אדוני הנשיא, אני יודע עד כמה המדינה הזאת חשובה לך, זו לא ממשלה אידאלית, יש פה הרבה תופעות שהייתי מעדיף להרחיק מהזירה הפוליטית והשלטון, אבל אחריות משמעותה לעשות מה שניתן למען הקיים לטובת האזרחים. נשמור על הקווים האדומים, על תפיסת הצדק והמוסר, אבל נעשה הכל כדי לחלץ את הציבור הישראלי מהמדמנה שבה הוא נמצא״, הוסיף הנדל.