רוני גמזו
רוני גמזוצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו ממשיך לפעול בכל דרך לצמצום התחלואה וקורא לציבור להקפיד על הכללים כדי שלא יהיה צורך להטיל סגר.

בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל אמר גמזו "לא מבטיח שלא נגיע לסגר, אבל מבטיח לנסות כל דרך אחרת להפחית את התחלואה. חשוב שהמילה הזאת תרחף מלמעלה".

ממונה הקורונה אמר כי "אי אפשר לאתר את המגעים של כל החולים, אבל מספיק שנאתר את חלקם ונגדע עוד קצת. היום כמעט ולא קוטעים את שרשראות ההדבקה".

''בתי החולים לא בקריסה", הדגיש. ''מה שצריך הוא שלא יהיו 100 חולים קשים בהדסה ו30 ברמב"ם אלא פיזור חכם. באקמו (מכונת לב-ריאה) יכול להיות שנגיע לצווארי בקבוק. אני עם אצבע על הדופק".

האם שנת הלימודים תיפתח במועד? "חייבים לגמור את סוגיית שנת הלימודים כבר השבוע. יש הבדל בין הכיתות הנמוכות ובין החטיבה העליונה", השיב גמזו. "אנחנו צריכים לשבת ולגבש עמדה משותפת. תמתינו, מציע לאף אחד לא לקפוץ ולהגיד מה ייפתח ומה לא יפתח. זה לא דבר שמנהלים בתקשורת''.

גמזו ציין כי הוא מתנגד להטלת סגר מקומי על מודיעין עילית. ''זה יגרום לאנשים להסתובב בפנים ולהדביק. צריך לנהל את העיר ושהתושבים יעזרו לנו להגיע למצב שאין לי 30% חיוביים".

ומה בנוגע לחיסון נגד קורונה? לדברי פרופ' גמזו "כולם מתנבאים על החיסון. קשה לי להאמין שזה יקרה בחודש-חודשיים הקרובים, לדעתי יש לנו לחכות לפחות מחצית מהחורף הקרוב".