שירותי ענן לעסקים
שירותי ענן לעסקיםCANVA

זוהי בחירה הרת משקל שכן החברה תקבל גישה למידע רגיש של העסק שלכם ותישא באחריות על מרכיבים סופר קריטיים עבור הארגון. זו צריכה להיות חברה שאתם סומכים עליה בעיניים עצומות.


1. אל תתביישו לבקש המלצות – לחברת שירותי מחשוב לעסקים בעלת ותק ומוניטין אמור להיות מאגר לקוחות מכובד שישמח להמליץ עליה בחום. כאשר אתם מנהלים שיח עם לקוח ממליץ, וודאו מולו כמה זמן הוא כבר לקוח של החברה. אם לקוחות שתשוחחו עמם קיבלו שירות לזמן קצר זה מעיד על תחלופת לקוחות גבוהה.

מאידך, חברה שיש לה לקוחות נאמנים מוכיחה את עצמה כחברה צומחת וגדלה שמספקת שירותים לאורך זמן. חשוב כי תשאלו את הלקוחות אילו זמני תגובה הם מקבלים, מהי רמת המקצועיות של צוות העובדים והאם הם קיבלו אקסטרות כשהיו זקוקים לסיוע בפרויקטים מועברים יותר מעבר לשירותי הענן.


2. המקצועית של הצוות – תמהיל של צוות מומחים יקבע איזה שירות תקבלו מחברת שירותי המחשוב שלכם. חשוב לברר כמה מומחים עובדים בחברה, האם יש להם הסמכות בינלאומיות מוכרות של חברות ענק דוגמת צ'ק פוינט, סיסקו, מיקרוסופט ועוד. נסו להבין באיזו תדירות הצוות מתעדכן מבחינה מקצועית. חשוב שיהיה לכם ממשק עם עובדים בעלי ידע אמיתי מהשטח ולא רק בעלי ניסיון תיאורטי. שימו לב לכך שבחברות פחות רציניות תקבלו מענה ממוקד טלפוני שבו עובדים בעלי פחות ניסיון ואילו בחברת תמיכה מבינת עניין השירות יינתן על ידי מומחה ובאופן מידי.


3. תוכנית פעולה לטווח ארוך לצד ייעוץ – העסק שלכם דינמי ולכן סביר להניח כי בעוד שנה הוא יהיה בנקודה אחרת מאשר היום, קל וחומר בעוד שנתיים. לא חסרות בשוק חברות המציעות פתרון עבור מצב עניינים נקודתי או לטובת פרויקט ספציפי. בחברה איכותית כבר בשלב חתימת החוזה ניתן לקלוט את רמת המקצועיות והשירותיות שתקבלו מהחברה.

בנוסף לכך, חשוב כי תיבנה בשיתוף פעולה תוכנית עבודה שנתית שמתאימה לתכנון העסקי שלכם. אם בכוונתם להרחיב את הפעילות העסקית או לפתח תחום חדש בעסק, חשוב לוודא כי חברת שירותי לעסקים תציע מבעוד מועד פתרונות מראש. אם החברה תדע להציע לכם רעיונות עתידיים ולא רק להווה, זו נקודת בונוס ענקית לזכותה.

4. בקרה שוטפת – כשאתם עובדים יד ביד עם חברה איכותית אתם לא צריכים לעקוב אחריה כל הזמן. החברה אמורה לבצע את העבודה כהלכה כך שהמערכות במשרד או שירותי ענן יעבדו באופן תדיר ללא תקלות. מהלך כזה יקרה אם החברה תבצע ניטור של המערכות שלהם באופן שוטף תוך בקרה קבועה על המערכות (אבטחה, גיבויים, שירותים). פעילות תקינה מונעת מכם אובדן של הרבה זמן והרבה כסף במקרה של השבתת המשרד כתוצאה מתקלות שלא זוהו וטופלו בזמן.

5. הכרות טובה עם התחום שלכם – לכל עסק יש כלים טכנולוגיים שונים שמתאימים עבורו. רשת חנויות יש קופות רושמות, בחברות הייטק יש כלי פיתוח טכנולוגיים וכדומה. חברה שמכירה את התחום שלכם תציע לכם פתרונות שמתאימים עבור המערכות הספציפיות שלכם.