יוזם החוק ח"כ צבי האוזר תוקף את האופוזיציהערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לדחיית מועד אישור תקציב המדינה במאה ימים.

56 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, 41 התנגדו. סיעת יהדות התורה נעדרה מההצבעה. ח''כ גפני נכח במליאה אך נמנע.

מגיש הצעת החוק חהכ צבי האוזר (דרך ארץ) הסבירו את נחיצותה להרגעת המשבר הקואליציוני: ״בעוד 12 ימים כנסת ישראל תתפזר. רק לפני 88 ימים עמדנו כאן והתחייבנו בפני אזרחי ישראל לשים את המחלוקות בינינו בצד. התחייבנו לעבוד יחד, לעבוד למענם ומעל הכל- להביא את בשורת האחדות לעם.

''ואני שואל את עצמי ואתכם כאן היום- האם הטענו את הציבור? האם חלילה שיקרנו? הבטחנו והבטחנו והבטחנו והציבור שואל אותנו היום לאן נעלמו אותן הבטחות של המערכת הפוליטית כולה שהבטיחה לשים את האגו והפוליטיקה בצד ולהתרכז בפתרון המשבר''.

אושר בטרומית החוק לדחיית תקציב המדינהערוץ כנסת

האוזר מתח ביקורת על הפוליטיקאים שמעדיפים בחירות אך לא ציין את שמן, ''אתם מנסים לאיים ולקחת את ישראל לבחירות נוספות. אתם נאיבים לחשוב שתקבלו תוצאה שונה מזו שקיבלנו בשלושת הסיבובים הקודמים. תגידו, מי יאמין לכם? אתם מבקשים להמית חורבן על האמון בין הציבור לנבחריו''.

לדברי האוזר, ''הממשלה הזו לא מושלמת אבל היא הפתרון היחיד. הרוב המוחלט של אזרחי ישראל הוא הרוב הדומם- הוא לא נמצא בהפגנות, ולא צועק ברחובות, אבל הוא לא רוצה בחירות''.

שר התקשורת ח״כ יועז הנדל הסביר: ״בתוך כל הבלאגן הפוליטי זה צעד חשוב להרגעת הרוחות. אני קורא לחברי בכנסת להצביע כך גם בקריאה שניה ושלישית ולהעביר את החוק.

''דחייה נדרשת בכל מקרה כדי להעביר תקציב ובדרך לפתור את הבעיות בממשלה. מדינת ישראל לא צריכה עכשיו בחירות. זה נגד האינטרס הלאומי. שלוש פעמים שלחנו את אזרחי ישראל לקלפי, וקיבלנו תוצאה אחת: ממשלת אחדות. מי שמצביע נגד, רוצה בחירות בגלל שיקולים אישיים. מדינת ישראל ואזרחיה בעדיפות תחתונה מבחינתו. הגיע הזמן לגלות אחריות״, הוסיף הנדל.