יפה בן דוד
יפה בן דודצילום: Photo by Hadas Parush/Flash90

הסתדרות המורים הכריזה הבוקר (רביעי) על שלושה סכסוכי עבודה בשלושה נושאים: עובדי הוראה בסיכון, תנאי פנסיה וימי מחלה.

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "כולם רוצים ששנת הלימודים תיפתח כסדרה. אבל בשביל שזה יקרה צריך לפתור את הבעיות.

''אני בהתדיינות שנה שלמה, הגיע הרגע שצריך לחתוך, אבל כמו שאנחנו מכירים את הדברים במדינה שלנו, רק ברגע האחרון ייסגרו דברים. הפתרון קיים והאוצר גורר רגליים שוב", טענה בן דויד.

לפני כשבועיים איימה מזכ"לית הסתדרות המורים להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר, ואמרה לחדשות 13 כי "עובדי הוראה בסיכון לא יהיו בשר תותחים של המלחמה בקורונה - דורשים שיעבדו מהבית. אם לא יימצא פתרון - נכריז סכסוך עבודה ושנת הלימודים לא תיפתח.

"עובדי הוראה בסיכון נאלצים להגיע למוסדות החינוך וללמד, כי משרד החינוך מנכה להם אלפי שקלים מהשכר", המשיכה. "אנחנו דורשים את מה שהמגזר הציבורי עושה – אומרים לעובדים לעבוד מהבית. לא נזלזל בחיי אדם".

בן דוד התייחסה למתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים: "המתווה לא ישים. אין גיוס כוח אדם - קרוב ל-40% מעובדי ההוראה הם בחלקיות משרה, קודם כל תשלימו להם את המשרה ותתחילו לגייס אלפי מורים. בעייתיות נוספת היא הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסכה, בדיקת חום, תצהיר בריאות ושמירת מרחק. איך אפשר לשמור מרחק בכיתות גן וכיתות א'-ב' עם למעלה מ-35 ילדים? קובעים כללים ואי אפשר ליישם. אנחנו דורשים שיעשו כללים שאפשר ליישם".

"יומיים לפני שפורסמה התוכנית - כינסתי נציגי מנהלים, מורים וגננות, עם מנכ"ל משרד החינוך ונציגי המשרד. אמרו להם מה הליקויים במתווה, מה צריך לתקן – לא עברו יומיים ופורסם המתווה, ולא לקחו שום דבר ממה שנאמר להם".