בנט: בלי היל"ה, 8000 ילדים יהיו ברחובחזקי ברוך

במקביל לחילופי המהלומות של נתניהו ולפיד במליאת הכנסת, שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט הצטרף למפגינים נגד סגירת תכנית היל״ה מחוץ למשכן הכנסת.

"8,000 הילדים כאן, אם לא יהיו בהיל״ה, יהיו ברחוב", אמר בנט וקרא לראשי הממשלה, ''תפסיקו להתקוטט בכנסת ותפתרו את זה''.

ח״כ בנט נאם בהפגנה ואמר "יהודים וערבים, דתיים, חילונים וחרדים, שלכולם יש משהו משותף-אף אחד לא מוכן לוותר על אף ילד במדינת ישראל. לא מעניין אותי אם יש בחירות או אין בחירות, אם יש תקציב או אין תקציב. מעניין אותי דבר אחד - שבעוד שבועיים, כל המורים, כל המנהלים ובעיקר כל התלמידים של הפרויקט הקדוש הזה - היל"ה, יכנסו לבית שלהם. לא לבית הספר, לבית שלהם.

''זה לא לוקסוס. אם הם לא בהיל״ה, הם ברחוב, תתעוררו'', דרש בנט והבטיח, ''אנחנו לא נוותר. אתם הדבר הכי חשוב. אני אוהב אתכם מאוד, אני אתכם״.

מיכל קוטלר וונש, יוראי להב הרצנו ויצחק פינדרוס בהפגנת היל"החזקי ברוך

אורי ילובסקי ממושב רמון הוא אחד התלמידים בתוכנית היל"ה בגילבוע העומדת בפני סגירה בעקבות משבר התקציב. בשיחה עם ערוץ 7 קרא בקול נרגש לשר החינוך לפתור את הסוגיה ולאפשר לו ולחבריו להמשיך בלימודים.

''בשנה הבאה אין לי איפה ללמוד, אין לי איפה להתחיל את האחד בספטמבר. אין לי איפה לעשות בגרות שאני כבר שנתיים נלחם עליה. בכיתה ט' סיימתי עם 14 נכשלים והיום אני במסלול של בגרות מלאה. אין מה לעשות בשנה הבאה. למה בגלל ריבים מטומטמים אני נפגע? למה?".

''מעליב אותי איך שמתייחסים למורים שלי ואליי, אנחנו דור העתיד של המדינה, אין לנו מה לעשות בשנה הבאה. לאן אני אלך? אני אחזור לבית הספר שהעיפו אותי ממנו? למה שהם יקבלו אותי? אני ברחוב שנה הבאה. מה אני עושה? אני פונה אליך השר גלנט, מה אני עושה שנה הבאה, לאן אתה רוצה שאני אלך?''.

"שנה הבאה אין לי איפה ללמוד"

בהגפנה השתתפו גם חברי הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה, מיכל קוטלר וונש מכחול לבן ויוראי להר הרצנו מיש עתיד.

פינדרוס אמר למפגינים, "הגעתי לכאן יחד עם ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), יחד הגשנו בשבוע שעברה הצעה לסדר לדיון במליאה בנושא, וכבר היום הדיון יתקיים. בנוסף, הבוקר הדיון בוועדת הכספים נפתח בנושא. לצערנו הרב" אמר פינדרוס, "אין תקציב למדינה ולכן מורידים את כל התוכניות שלא בבסיס התקצוב. לא ייתכן שתוכנית של חינוך חובה תרד בגלל בעיה בירוקרטית כזו או אחרת".

פינדרוס הוסיף, "לא יכול להיות שילדים בגלל בעיה בירוקרטית יתנכלו לחינוך שלהם. זו הסיבה שהיום 'יהדות התורה' הייתה הסיעה היחידה שלא הסכימה להצביע על חוק דחיית מועד הגשת התקציב. לא יתכן שאתם ועוד תוכניות מהרווחה יפגעו כי אין תקציב. לכן אנו עומדים שהתקציב יגיע כמה שיותר מהר לשולחן הממשלה".