"שנה הבאה אין לי איפה ללמוד"

אורי ילובסקי ממושב רמון הוא אחד התלמידים בתוכנית היל"ה בגלבוע העומדת בפני סגירה בעקבות משבר התקציב.

ילבוסקי הפגין היום (רביעי) מול הכנסת, ובשיחה עם ערוץ 7 הוא קרא בקול נרגש לשר החינוך לפתור את הסוגיה ולאפשר לו ולחבריו להמשיך בלימודים.

''בשנה הבאה אין לי איפה ללמוד, אין לי איפה להתחיל את האחד בספטמבר. אין לי איפה לעשות בגרות שאני כבר שנתיים נלחם עליה. בכיתה ט' סיימתי עם 14 נכשלים והיום אני במסלול של בגרות מלאה. אין מה לעשות בשנה הבאה. למה בגלל ריבים מטומטמים אני נפגע? למה?".

ילובסקי הוסיף: ''מעליב אותי איך שמתייחסים למורים שלי ואליי, אנחנו דור העתיד של המדינה, אין לנו מה לעשות בשנה הבאה. לאן אני אלך? אני אחזור לבית הספר שהעיפו אותי ממנו? למה שהם יקבלו אותי? אני ברחוב בשנה הבאה. מה אני עושה? אני פונה אליך השר גלנט, מה אני עושה שנה הבאה, לאן אתה רוצה שאני אלך?''.

בנט: בלי היל"ה, 8000 ילדים יהיו ברחובחזקי ברוך

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט שהצטרף למפגינים נגד סגירת תכנית היל״ה מחוץ למשכן הכנסת, אמר כי "8,000 הילדים כאן, אם לא יהיו בהיל״ה, יהיו ברחוב". בנט קרא לראשי הממשלה, ''תפסיקו להתקוטט בכנסת ותפתרו את זה''.

ח״כ בנט נאם בהפגנה ואמר "יהודים וערבים, דתיים, חילונים וחרדים, שלכולם יש משהו משותף-אף אחד לא מוכן לוותר על אף ילד במדינת ישראל. לא מעניין אותי אם יש בחירות או אין בחירות, אם יש תקציב או אין תקציב. מעניין אותי דבר אחד - שבעוד שבועיים, כל המורים, כל המנהלים ובעיקר כל התלמידים של הפרויקט הקדוש הזה - היל"ה, יכנסו לבית שלהם. לא לבית הספר, לבית שלהם.

''זה לא לוקסוס. אם הם לא בהיל״ה, הם ברחוב, תתעוררו'', דרש בנט והבטיח, ''אנחנו לא נוותר. אתם הדבר הכי חשוב. אני אוהב אתכם מאוד, אני אתכם״.

מיכל קוטלר וונש, יוראי להב הרצנו ויצחק פינדרוס בהפגנת היל"החזקי ברוך