אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

הפרקליטות הגישה הבוקר כתבי אישום נגד שני ערבים אזרחי ישראל, תושבי קלנסווה, בגין עבירות של הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור.

על פי עובדות כתבי האישום, הנאשמים אשרף אבו עלי (43) ודאי תאייה (24) פרסמו בחשבונותיהם ברשת החברתית "פייסבוק", בשפה הערבית, קריאות לעשיית מעשי טרור, תמיכה ואהדה כלפי מעשי טרור, דברי שבח ואהדה כלפי ארגוני הטרור חמאס וגדודי חללי אלאקצא ומנהיגהם לשעבר אחמד יאסין ו"המהנדס" יחיא עיאש.

במהלך תקופה של כשנה וחצי, פרסם כל אחד מהנאשמים בחשבונו, באופן חוזר ונשנה, בתפוצה לאלפי חבריהם, פוסטים בהם היללו, שיבחו והביעו הזדהות כלפי מעשי טרור רצחניים שבוצעו נגד מדינת ישראל ואזרחיה.

על פי כתב האישום שהוגש נגד דאי תאייה, בין היתר, פרסם הנאשם דברי תמיכה ושבח למפגע הפלסטיני אשרף נעאלוה שביצע פיגוע ירי באזור התעשייה ברקן, בו רצח שני ישראלים. וכן למפגעים הפלסטינים עאצם וצאלח ברגותי, שביצעו פיגוע ירי בצומת הכניסה ליישוב עפרה, בו רצחו תינוק בן שלושה ימים לאחר שפצעו באורח קשה את אביו ואת אמו שהייתה מצויה בחודשי הריון מתקדמים, ועוד חמישה נוספים.

לאחר שאותר ונהרג המפגע צלאח ברגותי, פרסם הנאשם את הסטטוס הבא: "#הנשמה שלי_יא_שהיד. אשרף נעאלוה, צאלח אלברגותי, שתיכנסו לגן העדן, רחמים לנפשותיכם הטהורות, וואלה מות הקדושים שלכם הגדיל את האהבה שלנו לכם ואת העמידה האיתנה שלנו. ההתנגדות היא הפתרון".

כמו כן, פרסם הנאשם דברי תמיכה במפגע עומר אבו לילא שביצע פיגוע ירי ודקירה בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, בו רצח שני ישראלים ופצע באורח קשה ישראלי נוסף. וכן במפגע עאצם ברגותי שביצע פיגוע ירי נוסף בצומת הכניסה ליישוב גבעת אסף, בו רצח שני ישראלים, ופצע באורח קשה מאוד שניים נוספים.

הנאשם שיתף בפייסבוק תמונה בה נראים המפגעים הנ"ל, עליה הכיתוב: "אמרו על פיגוע סלפית (פיגוע אריאל-גיתי אבישר הנ"ל): הוא ירה עליהם כמו באסל אלאערג', הוא בזז את נשקם כמו עאצם ברגותי, הוא הרג אותם מטווח אפס כמו אחמד ג'ראר, הוא נכנס לקרב כמו אשרף נעאלוה", ולצידה הסטטוס הבא: "#פיגוע_סלפית האמיץ".

בהמשך, לאחר שאבו לילא אותר ונהרג, פרסם הנאשם את תמונתו, ולצידה פרסם את הסטטוס הבא: ''#נולד לחופש #חי_כגיבור #מת_אמיץ_כעץ_עומד. עמר אבו לילא, הנשמה שלי גדולה יא שהיד, ברכות לך על השהאדה למען אללה והמולדת. עמר זעזע את ביטחונה של ישראל. את מה שהוא עשה להם לא רואים בסרטים. זכרונך לברכה, יא גיבור, שזכרך יישאר בליבנו. "אל תחשבו כי הנהרגים לשם אללה מתים. אבל חיים הם, ואצל אללה פרנסתם".

בנוסף, פרסם הנאשם קריאה בפייסבוק להטיל "פחד בקרב היהודים במכות ושחיטה, ביבשה ובים. זמן ההשפלה עבר ולא יחזור", בפרסום אחר כתב "כן, אני רוצה אינתיפאדה. כן, הסתתי לאינתיפאדה. כן, אמשיך להסית לאינתיפאדה. כן, אני שונא ציונים. כן, אני מקווה ללכת לישון ולהתעורר ולא לראות אף ציוני על כדור הארץ #אני מקווה להיות להבת/לפיד האינתיפאדה", ובפרסום נוסף הפציר כי "ההתנגדות היא הפתרון. או שנתנגד ונילחם כמו גברים, או שאלוהים ישרוף אותנו" וקרא להפנות את הנשק " כלפי "האויב הכובש".

על פי כתב האישום שהוגש נגד אבו עלי בין היתר, פרסם הנאשם דברי עידוד ושבח למפגע אשרף נעאלוה שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן, בכנותו אותו "האגדה, השהיד אשרף נעאלוה".

הנאשם אף פירסם דברי תמיכה במפגע אחמד ג'ראר, פעיל חמא"ס ובבנו של בכיר הארגון, שביצעו פיגוע ירי בסמוך ליישוב חוות גלעד, בו נרצח ישראלי. הנאשם פרסם מספר תמונות של המפגע וגופתו, וכן סרטון ערוך של תמונותיו, ולצידן סטטוס: "ירחם עליך אללה שהיד שלנו, חיינו איתך ברגעי תפארתך- אתה ואביך בגן העדן בעזרת אללה".

כמו כן, פרסם הנאשם סרטון אישי של המפגע, בו צילם עצמו מדבר אל המצלמה. לצד הסרטון פרסם הנאשם את הסטטוס: "אנו אוהבים את החיים אבל הם אינם משקים אותנו ביד רחבה. בעת מות השהידים המילים נאלמות. שלום עליך ביום הולדתך, שלום עליך ביום בו התנגדת, שלום עליך ביום בו נפלת כשהיד, ושלום עליך ביום בו תיעור לחיים".