גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: קובי ריכטר/TPS

שגריר ישראל החדש באו"ם ובארצות הברית, גלעד ארדן, מגלה בראיון לעיתון "ישראל היום" שיתפרסם במלואו מחר איך ימלא את תפקידיו.

"להיות במתקפה ולא במגננה. לשמור על ממלכתיות, לייצג בכבוד את המדינה, ולהימנע לגמרי מעמדת התגוננות. להעדיף תמיד את עמדת ההתקפה", אמר ארדן.

"זה היה הקו שלי גם כשר לנושאים אסטרטגיים. מתקפה על כל החרמות נגד ישראל ופעולות ה־BDS, שכולן צביעות והפצת שקרים", מוסיף ארדן.

שלשום נחתו ארדן, אשתו שלומית וארבעת ילדיהם בניו יורק, ובימים הקרובים יגיש את כתב ההאמנה שלו למזכ"ל האו"ם, כפי הנראה בזום, ויתחיל את תפקידו באו"ם.

ב־20 בינואר, לאחר הבחירות בארה"ב, ימלא ארדן תפקיד נוסף כשיחליף את רון דרמר כשגריר ישראל בוושינגטון. כרגע מינויו הוא לשנה בלבד.

ארדן מסביר את הגבלת המינוי. "אחרי שנה אמור בני גנץ להפוך לראש הממשלה, והוא יוכל להחליט אם אני ממשיך או לא, כי זכותו להציב איש שלו. זה בהנחה שהוא אכן יהיה ראש הממשלה. נתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה גם מעבר לשנה הבאה".

"ההערכה שלי היא שלמרות כל הנבואות, המערכת הפוליטית, לפחות הליכודית, תמשיך בדומה להיום גם בשנים הבאות, ללא שינוי", מציין ארדן.

הוא מפרט ארדן על כמה מתוכניותיו כשגריר באו"ם. "עומדות על הפרק סוגיות עם השלכות קיומיות על ישראל. אמברגו הנשק על איראן עומד לפקוע ב־18 באוקטובר. אם זה יקרה, איראן תוכל לרכוש מטוסים מתקדמים וצוללות. ארה"ב מנסה להאריך את תוקף האמברגו, אבל זה כנראה ייתקל בקשיים במועצת הביטחון".

"בנושא החלת הריבונות הוא מציין כי לא קיבל כל הנחיות מראש הממשלה, "אבל הוא מחויב לנושא. הקורונה והבחירות בארה"ב רק עיכבו את התהליך ולא הסירו אותו מסדר היום".

בראיון מסכם ארדן קדנציה בת חמש שנים כשר לביטחון פנים. בין היתר הוא מתייחס לשני ניסיונותיו למנות מועמדים לתפקיד המפכ"ל, שנפסלו על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ולכן אין מפכ"ל קבוע למשטרה קרוב לשנתיים.

"מי שצריך להסביר למה אין מפכ"ל היום הוא לא אני, אלא השופט גולדברג, יו"ר הוועדה. אין כיום מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל בגלל הסטנדרטים ההזויים שמפעילות ועדות לבדיקת מינויים".