יהודה ולד
יהודה ולדצילום: הלל מאיר

בעוד כולנו עסוקים יחד במאבק בקורונה יש מי שמנסה לפורר את החברה הישראלית מבפנים. האיום האמיתי על מדינת ישראל כרגע איננו הנגיף אלא מהלך תוקפני ואלים של בעלי אינטרסים לחנך מחדש ציבור רחב בישראל. 

היום צפוי צה״ל להגיש את עמדתו לבג״צ בעתירה הדורשת שהוא יכנע לדרישתן של ארבע נערות לשרת ביחידות לוחמות כגון צנחנים, גולני וסיירת מטכ"ל. בשם ערך השוויון הן דורשות לאפשר להם לשרת בכל יחידות השדה הקרביות והמובחרות כמו הגברים.

 ידידי בית המשפט שהצטרפו לבקשה אף טענו שיש להוריד את רמת האימונים בצה"ל כדי לאפשר זאת, במילים אחרות הזכות של כל אישה לשרת בכל יחידה גובר על הצורך הצבאי והמבצעי של צה"ל.

לפני מספר ימים נערך דיון בבג"צ בשאלה האם בגידה בין בני זוג היא דבר לגיטימי. מדובר בדיון נוסף שיזמה הנשיאה חיות לאור עתירות של ארגוני נשים קיצוניים שדורשות לבטל פסק דין של בית דין רבני שניתן על פי חוק. השורה התחתונה היא כמובן ניסיון להכשיר בדלת האחורית בצורה ערכית ,מוסרית וחוקתית בגידה של בני זוג ופירוק מוסד המשפחה.

רק לפני כשבוע עבר חוק בכנסת ישראל שאוסר על אדם בוגר לפנות מיוזמתו באופן פרטי לטיפול פסיכולוגי רגשי ומקצועי  כדי לעצב את זהותו המינית. כמובן שהאצטלה לחוק זה הייתה הפחד הדמיוני מטיפולי המרה נוראים שכבר לא נמצאים כיום בעולמנו ואליהם יש התנגדות גורפת.

מספר ימים קודם נערך דיון בבג"צ בשאלה האם ניתן ללמוד בהפרדה מגדרית באקדמיה. נקודת המוצא בכל הדיון היא ש"ההפרדה עלולה לעלות כדי פגיעה בשוויון" ,באו כמה ארגוני שמאל קיצוני וקבעו מהו שוויון. לשיטתם הפרדה בין גברים לנשים מרצונם מהווה פגיעה בערך זה. כנראה שהאקדמיה כבר לא שייכת לכל אזרחי ישראל ואין עליה לתת מענה לכל שכבות האוכלוסיה מבלי הבדלי דת, גזע ומין. 

המשותף לכל האירועים הללו היא הניסיון לחנך אותנו מחדש.

יש ציבור גדול מאמין במדינה, שאוחז במסורת ישראל שעוברת מדור לדור כבר אלפי שנים, בערכים ומוסר שהיוו מגדלור באפלה לאנושות כולה גם בימים שחלק ממנה איבד צל אנוש, ערכים של כבוד האישה ושוויון, ערכים של משפחה, של מוסר ושל צדק. 

לגיטימי שיבואו אנשים עם תפיסת עולם פוסטמודרנית פרוגרסיבית וירצו לחיות באופן פרטי כפי הבנתם. זכותו של כל אדם להגדיר מחדש את המושג משפחה, לטשטש את ההבדלים בין המינים, להגדיר מחדש את תפקידו של צה"ל כמקדם אג'נדות תרבותיות ולא כפועל לניצחון בקרב, להחליט שציבור שומר מצוות לא יוכל ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה.

אך מה שקורה היום זה ניסיון לכפות תפיסות עולם אלו על כלל החברה הישראלית ולהגדיר כך מחדש גם את המרחב הציבורי במדינת ישראל. אין פה רצון לשמור על זכויות של אדם כזה או אחר אלא רצון לקבע נורמות ציבוריות חדשות ולחנך מחדש את הציבור הדתי והמסורתי.

כל זה מלווה כמובן במערכה תקשורתית שיוצרת דה-לגיטימציה למי שמחזיק בדעות שמרניות ומי שמחויב לתורה ולמצות, אלו אנשים חשוכים, פנאטים וצרי דעת.

אין זה פלא שבית המשפט העליון והתקשורת הישראלית מאבדים את אמון הציבור, התחושה שמחלחלת לעוד ועוד חלקים בעם שלנו היא שיש פה מיעוט קיצוני שמנסה לכפות את ערכיו , למנוע זכויות יסוד מאנשים מאמינים ולעצב את המדינה היהודית כמדינת כל אזרחיה.

המאבק הזה הוא לא של הדתיים אלא של כל אזרח שהאחדות בעם והיכולת לחיות יחד פה במדינה יהודית חשובים לו.

החיים המשותפים פה והשמירה על המדינה היהודית לא יגיעו מתוך כפיה וחינוך מחדש לא מהצד הדתי ולא מהצד החילוני, אלא מהיכולת להקשיב ולכבד אחד את השני.

חייבים להפסיק את הכפייה החילונית שמובילים קיצוניים, אסור לתת להם לפרק את האחדות המיוחדת ולפגוע במסורת ישראל ובזהותה היהודית של המדינה האהובה של כולנו.

יהודה ולד הוא מנכ״ל האיחוד הלאומי