השר אלקין
השר אלקיןצילום: TPS

השר להשכלה גבוהה ומשלימה, ושר משאבי המים זאב אלקין (הליכוד) התראיין ל-103fm על המשבר הקואליציוני הקשה, וטען שהם פועלים בכל כוחם כדי למנוע בחירות.

השר זאב אלקין התייחס לריאיון שהתקיים קודם לכן עם אליקים רובינשטיין שהביע את חששו מפני הכיוון אליו צועדת מדינת ישראל.

הוא טען כי גם בעבר "היו אנשים מאוד רציניים שהתייחסו לחילופי הדורות בהנהגה בתחושה שקרס עליהם הבית. אני מניח שאם בדורו של רובינשטיין כשהוא היה בשיא העשייה בתוך הממשלה, הייתם שואל את בני הדור הקודם, בן גוריונים, הייתם שומעים דברים מאוד קשים על ממשלת שמיר, וגם שלנו, אני רוצה להזכיר אמירות שצריך להחליף פה את העם אחרי בחירות 77'".

הוא התייחס למצב החברתי במדינה, לשיסוע, לפילוג ולזעם הרב ואמר שהוא "תמיד מוטרד מהקיטוב כי אני לא חושב שזה משהו טוב, אפשר להתווכח ואפילו הכרחי. אוי ואבוי לנו אם נהיה חברה שכולנו בדעה אחת. לכן, אני יודע לקבל את השונה, וגם להתווכח איתו וזה בסדר להתווכח. אבל אם השיח הזה עובר לפסים לא טובים אני בהחלט מוטרד. אני חושב שדווקא בעם שלנו יש לנו יסוד חזק מאוד, והוא לא שם. אקח אירוע קטן, הפופולריות לה זכה הנאום של ח"כ החדשה פרידמן זה סימן לזה שחלק מאוד גדול בעם, הוא לא רוצה את הקיטוב".

אם המשבר הקואליציוני לא יבוא בהקדם על פתרונו, ולא תושג הסכמה על תקציב המדינה - מדינת ישראל תצא לבחירות רביעיות בעונת החורף, בשיאו של משבר הקורונה הבריאותי, עם מעל למיליון מובטלים וללא תקציב.

השר אלקין הדגיש כי "כרגע אנחנו לא רואים דהירה לבחירות. אנחנו רואים ניסיון למנוע בחירות, לפחות מהצד שלנו, מאוד כנה ואמיתי. זה נכון שנחתם הסכם, במציאות מסוימת כלכלית-בריאותית שהייתה. כשהיה דיון איזה תקציב נכון למדינת ישראל בתחילתו של הגל השני זה לא סוד שהעמדה של כל צמרת משרד האוצר לפני 3 חודשים הייתה שנכון ללכת לתקציב חד שנתי, בגלל אי וודאות. התקציב שהוכן במשרד האוצר כרגע הוא חד שנתי".