אליהו חסיד
אליהו חסידצילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת

ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) הגיש הצעה לסדר ובה טען כי בית החולים שיבא בתל השומר מתנכל לכל אדם בעל חזות חרדית הבא בשעריו.

בדברי ההסבר נכתב: "מעדויות של מבקרים, חולים ומטופלים שהגיעו לבית החולים תל השומר עולה תמונת מצב מזעזעת ושערורייתית של אפליה מכוונת ושיטתית, מעליבה, פוגענית ואף מסכנת חיים, כנגד בעלי חזות חרדית הבאים לפקוד את שערי בית החולים, או כנגד הבאים מיישובים בעלי צביון חרדי.

"ממגוון תלונות שהגיעו לידינו ושהתפרסמו עולה מציאות מדאיגה ואף מזעזעת, כי בית החולים מתייחס לחרדים ורק אליהם, באופן כוללני, כאל מוקצים, מנודים ומפיצי מחלת הקורונה, והם מקבלים מיד עם בואם יחס כאל חולי קורונה מסוכנים.

בדבריו פירט דוגמאות שהגיעו לידיו. "הם אינם מורשים להיכנס למחלקות, לעיתים הם מעוכבים מחוץ לשערי בית החולים, חולים לא מועברים למחלקות להם הם נדרשים להגיע, לחילופין הם מופנים למחלקה ייעודית או למחלקת חולי קורונה - גם כשהם לא מאומתים, נחשבים מחלימים, או כשנבדקו וקיבלו תוצאה שלילית.

"לפי מקרה שהתפרסם, הובהל חולה במצב קשה לבית החולים והוא הופנה למחלקת קורונה במקום לטיפול נמרץ, בני משפחתו הקרובים לא הורשו ללוותו ואף לא להיפרד ממנו ולשהות לצד מיטתו ברגעיו האחרונים. למרות אישורי החלמה ונוגדנים מקורונה. תוצאות בדיקת קורונה שנערכה לו בביה"ח העלתה תוצאה שלילית!

את דבריו חתם באומרו כי "התנהלות זו מצד בית החולים מיושמת אך ורק כלפי חרדים. ובעוד בעלי חזות כללית מתקבלים ללא מגבלות, החרדי שלידם עובר מסכת התעללות מחפירה ומפלה. אבקש להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת".

מבית החולים שיבא לא נמסרה תגובה