אושוויץ
אושוויץצילום: ISTOCK

לאחר שמנהלי מוזיאון אושוויץ-בירקנאו פנו בשבועות האחרונים לגופים רבים ברחבי העולם בבקשה לתרום לשימור ושיפוץ מחנה ההשמדה שבנו הנאצים על אדמת פולין, החליטו שני שחקני קבוצת באיירן מינכן ונבחרת גרמניה לתרום 75 אלף יורו מכספם הפרטי.

שני השחקנים, ליאון גורצקה וג'ושוע קימיך, הקימו בחודשים האחרונים את פרוייקט WeKickCorona והחליטו להיענות לבקשת מנהלי אושוויץ-בירקנאו ולתרום לתמיכה באחד הפרויקטים החשובים ביותר של המרכז הבינלאומי לחינוך אודות אושוויץ והשואה שתוכנן לשנה הבאה.

"אושוויץ הוא חלק מההיסטוריה שלנו וזכרו נמצא בכל מקום 75 ​​שנה לאחר סיום המלחמה. כולנו מאותגרים להבטיח שאחד הפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית לא יחזור על עצמו. זה עניין שקרוב לליבנו לעזור ולהבטיח כי תרבות הזיכרון תתקיים אפילו בזמן מגיפת הקורונה", אמרו ליאון גורצקה וג'ושוע קימיך, מקימי יוזמת WeKickCorona.

לדברי הנהלת מוזיאון אושוויץ-בירקנאו התרומה של שני הכדורגלנים המפורסמים תוקדש לארגון ועידת חינוך בינלאומית בשנת 2021, האירוע החשוב ביותר שהכין המרכז הבינלאומי לחינוך על אושוויץ והשואה בשנה שעברה, ואמורים לקחת בו חלק מומחים והיסטוריונים מכל רחבי העולם.

"בכל שנה שנייה מתקיים כנס מתודולוגי בינלאומי גדול במוזיאון אושוויץ, המוקדש לחיפוש שיטות חדשות להוראה על השואה, דה-הומניזציה וביטויים מודרניים של שנאת זרים וגזענות. דעות שונות מוחלפות על ידי מומחים יוצאי דופן, מחנכים ותיאורטיקנים ממדינות שונות ברחבי העולם. אני משוכנע עמוקות כי סקירה קבועה כזו של שיטות חינוך והוראה היא הכרחית בעולם המודרני המשתנה במהירות”, אמר מנהל מוזיאון אושוויץ-בירקנאו פיוטר ציווינסקי.