הסוד של 'ארומה' לעולם הדייטים

קבלו את הסוד שעובד חזק בעסקים, אבל לא פחות – גם בזוגיות ובדייטים

בשיתוף פרוייקט 252 , כ"ה באב תש"פ

הסוד של הקפה
הסוד של הקפה
iStock

יריב שפע, המייסד והבעלים של רשת 'ארומה', נשאל פעם מה סוד ההצלחה של הרשת שבבעלותו.
הוא לא חשב לרגע - הוא פשוט הכניס את היד לכיס, והוציא את הדבר הזה את קוביית השוקולד המפורסמת של ארומה.

"זה הסוד שלנו", הוא הכריז, והסביר: "הסוד הגדול בשיווק - הוא לתת ללקוח יותר ממה שהוא ציפה לקבל. אם לקוח נכנס אלי לחנות והזמין סלט, וקיבל ביחד עם הסלט גם שוקולד קטן - הפתעתי אותו לטובה. יצרתי לו חווית קניה כל כך טובה, שהוא יהפוך להיות 'שגריר' שלי". העלות של השוקולד הזה היא 20 אגורות. הערך שהוא נותן לחברה? עשרות מיליוני שקלים.

זה באמת כלי עוצמתי בטירוף, שצריך להיות בתודעה של כל בעל עסק: תפתיע את הלקוח, תן לו משהו שהוא לא ציפה לקבל ממך אפילו שזה משהו קטן - אבל זה אקסטרה, והוא יהפוך להיות לקוח שלך - כל החיים.

והאמת? שהסוד הזה עובד כל כך חזק גם בזוגיות, וגם בדייטים.

יש הרבה אנשים, שבדייטים מעדיפים 'לשמור את הקלפים צמוד לחזה' בגלל הפחד שאם הדייט ייכשל, לפחות לא נפתחתי יותר מדי. אבל זו טעות! אנחנו רוצים בדייטים להרשים את הצד השני, וכבר בהתחלה להפתיע אותו בתכונות הטובות שלנו.

רוצים דוגמה מהמקורות? תראו את רבקה אמנו. אליעזר בסך הכל ביקש ממנה לשתות, אבל היא הפתיעה אותו. עשתה מעבר למה שהוא ציפה. "שתה, וגם לגמליך אשקה". ברגע שהיא הראתה שהיא הולכת לקראתו הרבה מעבר הוא הבין שיש כאן מישהי מיוחדת.

לכן ההצעה שלי היא: תכינו משהו קטן שהצד השני לא ציפה לו! כן - כבר בדייט הראשון. ויש אלף ואחת רעיונות, למשל: קופסת עוגיות מעשה ידיכם, תזמינו קינוח שווה אם אתם נמצאים בבית קפה, תוכלו לשלוף פסק זמן קטן מהתיק ולהציע לצד השני... בקיצור, תהיו מקוריים. מבטיח לכם - הצד השני יתרשם מאוד מכם, וזה ישבור בקלות את הקרח. בהצלחה!

הכותב הוא יזם פרויקט 252. להצטרפות לפרוייקט – לחצו כאן.