שחקני מכבי חוגגים הערב תואר ראשון לעונה
שחקני מכבי חוגגים הערב תואר ראשון לעונהצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

אלופה, בצדק. עד השנה, ב-5 השנים האחרונות הן התחרו ראש בראש על תואר אליפות המדינה בכדורגל, אחרי עוד משחק ביניהן הערב (חמישי) נראה כי הפער שגדל בעונה האחרונה יילך ויתפח ממשחק למשחק ומשנה לשנה ומה שהוגדר עד לא מזמן כמשחק העונה של הכדורגל הישראלי, לא ישוב עוד.

הערב נפגשו אלופת המדינה בכדורגל לעונת 2019/20 מכבי ת"א ומחזיקת גביע המדינה בכדורגל לעונת 2019/20 למשחק הגומלין ביניהן במסגרת מפעל "אלוף האלופים", כשהפערים בין השתיים גבוהים מתמיד.

בעוד מכבי עלתה בהרכב חזק במיוחד, על אף שחרורם של שניים מכוכביה עומר אצילי ודור מיכה בשל הפרשיה שהיו קשורים אליה, באר שבע עלתה מחוזקת בשחקני נוער ועם הנדוניה שהביאו אותם מהמשחק הראשון במסגרת "אלוף האלופים" - הפסד 2:0, ניצחון הערב של באר שבע אפילו לא הוגדר כמשימה בלתי אפשרית כי אם כמשהו שלא יכול לקרות לעולם.

וכך אכן היה. המכבים היו עדיפים בהרבה על היריבה מבירת הנגב ועם ניצחון זהה בתוצאה למשחק הראשון ביניהן בשבוע שעבר, הניפו את התואר הראשון לעונת 2020/21 - אלוף האלופים, בפעם השביעית.

שערים מוקדמים של יונתן כהן ואילון אלמוג כבר במחצית הראשונה הקנו לתל אביבים את הזכיה בתואר הראשון של העונה, כמו גם את המקום בשלב גמר גביע הטוטו, זאת על פי המתכונת החדשה. כעת זו רחוקה מרחק משחק אחד מזכיה בתואר נוסף העונה, התואר השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי, גביע הטוטו.

מכבי שרק אתמול הודיעה על מינויו של היווני גאורגיוס דוניס למאמנה, פותחת את עונת 2020/21 ברגל ימין. מי יודע, אולי זה עוד ייגמר עם זכיה בכל ארבעת התארים האפשריים בכדורגל הישראלי?

בכל מקרה, כעת יתרכזו גם התל אביבים וגם הדרומיים במפעלים האירופים. קל יותר מהערב לא יהיה לאף אחת מהן.