טראמפ וקים
טראמפ וקיםReuters

ספר חדש של בוב וודוורד, העיתונאי והסופר האמריקאי שזכה פעמיים בפרס פוליצר היוקרתי, יחשוף סדרת מכתבים ומסרים אישיים שהוחלפו בין הנשיא טראמפ לשליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, וישפוך אור על היחסים בין שני המנהיגים.

הספר יקרא "זעם" ואמור לצאת לחנויות ב-15 בספטמבר בהוצאת סיימון ושוסטר, כאשר על עטיפת הספר תופיע תמונתו של טראמפ בצורה קרובה במיוחד.

באתר "אמזון" נכתב בתיאור לספר כי "קים מתאר את הקשר בין שני המנהיגים בנלקח מתוך 'סרט פנטזיה' שכן שני המנהיגים היו עסוקים במחול דיפלומטי יוצא דופן".

ההוצאה לאור של סיימוםן ושוסטר מבטיחה בתיאור לקראת יציאת הספר לחנויות "מסע הופעות חסר תקדים של דיווח מקורי על נשיאות טראמפ, עם פרטים חדשים ומדהימים על החלטות ומבצעים ביטחוניים לאומיים מוקדמים, ועל מהלכיו של טראמפ כשהוא מתמודד עם מגיפה עולמית, אסון כלכלי ותסיסה גזעית".

וודוורד בן ה-77 שמשמש שנים ארוכות ככתב של וושינגטון פוסט, התפרסם יחד עם שותפו קרל ברנשטיין בראשית שנות השבעים באמצעות חשיפת שערוריית ווטרגייט, שהפילה את הנשיא ריצ'רד ניקסון. זה יהיה ספרו השני של וודוורד על טראמפ, כאשר בשנת 2018 הוא הוציא את הספר "פחד" שאותו כינה הנשיא טראמפ "חתיכת פיקציה שנכתבה על ידי שקרן עם מקורות מזוייפים".

בחודש ינואר השנה סיפר טראמפ בראיון לפוקס ניוז כי התראיין לוודוורד לפני כתיבת הספר. "רואיינתי על ידי כתב ועיתונאי טוב מאוד. אני יכול לומר שזה היה בוב וודוורד. הוא אמר לי שהוא כותב משהו, ואמרתי 'אולי הפעם נשב יחד לשיחה'".

בספרו החדש מתאר וודוורד כי "הספר 'זעם' מראה כיצד בנקודות החלטה מרכזיות התגובות של טראמפ למשברים של 2020 נקבעו עלי פי האינסטינקטים, ההרגלים והסגנון שפיתח בשלוש שנותיו הראשונות כנשיא. 'זעם' נכתב לאחר סקירה של מאות שעות של ראיונות עם עדים ממקור ראשון, כמו גם הערות של משתתפים, מיילים, יומנים, לוחות שנה ומסמכים חסויים".