עשרות מפגינים פרצו היום (שישי) את שער קיבוץ ניר דוד במחאה על סגירת הגישה אל נחל האסי.

בקיבוץ אמרו כי המפגינים ביצעו קצר חשמלי מכוון בשער כדי להיכנס לשטחו.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל חוות דעת בנושא, וזאת לאחר שקיבוץ ניר דוד לא עמד בהתחייבויותיו כפי שסוכמו בפשרה שהושגה בנושא בין עיריית בית שאן, המועצה האזורית עמק המעיינות והנהלת קיבוץ ניר דוד.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט אזרחי, ארז קמיניץ, השיב אתמול לפנייתו של ח"כ ארבל "בעמדה שהגישה המדינה בהליך עמדנו על הצורך להבטיח גישה חופשית לציבור אל הנחל - מחד, ועל הצורך לאפשר לתושבי הקיבוץ לקיים שגרת חיים נאותה - מאידך. עוד הובהר כי אף אם הגישה לנחל מחייבת מעבר בשטחי המשבצת של הקיבוץ, הרי שלא ניתן למנוע אותה מהציבור הרחב באופן גורף".

הוא הדגיש כי "מימוש הזכות, כמו מימושה של כל זכות קניין אחרת, צריך להיעשות בהתאם לדיני התכנון והבנייה החלים במקום ותוך איזון בינה לבין זכותם של חברי הקיבוץ ותושביו לקיים שגרת חיים נאותה".

"קיים קושי משמעותי בהתנהלות הקיבוץ אשר מחד - מונע באופן גורף את גישת הציבור אל הנחל, ומנגד - נמנע מלקדם בשקידה ראויה, לפחות עד לאחרונה, את החלופה התכנונית אשר תסדיר גישה זו. אנו סבורים כי התנהלות זו לא יכולה להימשך לאורך זמן, וכי יש לקדם פתרון בר קיימא בהקדם האפשרי".