ברק אובמה
ברק אובמהצילום: רויטרס

למרות שג'ו ביידן התגאה פעמים רבות ביחסיו הקרובים עם הנשיא לשעבר ברק אובמה, תחתיו שירת כסגן נשיא ארה"ב, מתברר כי לטענת כמה מחברי המפלגה הדמוקרטית הנשיא אובמה אינו מלא בהערכה כלפי סגנו לשעבר.

האתר "פוליטיקו" מפרסם כי על פי הדלפות של חברי המפלגה במהלך קמפיין הבחירות הנוכחי של ביידן לנשיאות, הביע אובמה מספר פעמים בשיחות סגורות ספקות לגבי מידת התאמתו של ביידן לתפקיד הנשיא הבא. לטענת אחד מחברי המפלגה הדמוקרטית, אמר אובמה על ביידן כי "אל תזלזלו ביכולת שלו להרוס דברים".

כאשר דיבר על מערכת היחסים המצטמצמת עם ציבור הבוחרים הדמוקרטי במדינות שונות, בעיקר איווה, אמר אובמה "אתה יודע למי באמת אין זה זה? ג'ו ביידן". כמה ממקורביו וחברי הקמפיין של ביידן טענו כי כאשר הביא כבר הנשיא אובמה תמיכה בביידן, הוא לא עשה זאת באותה התלהבות שאפיינה אותו בתמיכה בהילארי קלינטון בעבר.

הם הביאו כדוגמא את ההתבטאות של אובמה על הילארי כשאמר כי "אני לא חושב שאי פעם היה מישהו כל כך מוכשר להחזיק בתפקיד הזה" לעומת התבטאות התמיכה הפחות נלהבת שלו בביידן כשאמר כי "אני מאמין כי לג'ו יש את כל התכונות שאנו צריכים בנשיא בעת הזו, ואני יודע כי הוא יקיף את עצמו באנשים טובים".

במקביל הביע גם ביידן ביקורת על אובמה. לאחר שזכה בבחירות המקדימות בדרום קרוליינה אמר ביידן כי "אובמה לא נקף אצבע על מנת לסייע לי" וטען כי הצליח להשיג את תמיכת מרבית הקהילה השחורה לבדו וללא תמיכת הנשיא לשעבר.