היהודים באים
היהודים באיםצילום: מתוך התאגיד

מצטרף בכל ליבי למחאה הציבורית נגד הסדרה 'היהודים באים'. כמי שרואה חשיבות עצומה בלימוד תנ"ך, בין היתר בשל העוצמה הרבה העולה דווקא מתוך המורכבות המוצגת בדמויותיהם של גיבוריו, אני חש שאט נפש אל מול הצגתם המכוערת של גיבורי התנ"ך כפוליטיקאים קטנים בני זמננו ונמוך מכך.

אין שום ערך חיובי בביזוי ציני של סיפורי התנ"ך ושל הקב"ה בכבודו ובעצמו, אפילו לא הומור, אלא רק התנהגות ילדותית העושה שימוש בבדיחות גסות באופן הפוגע ברגשותיהם של רוב רובם מתושבי מדינת ישראל.

אין נושא בעולם שאי אפשר להציג אותו באופן מגוחך ונלעג. אפשר לנהוג כך כלפי השואה, כלפי חללי צה"ל, כלפי זקנים, נכים ועוד ועוד. תמיד יהיו כאלה שיחשבו שזה מצחיק ולגיטימי, ולא יהיה אכפת להם מהעובדה שהם פוגעים בציפור נפשם של אחרים.

אולם, לא ייתכן שבמסגרת תאגיד השידור הציבורי, הממומן על ידי אזרחי מדינת ישראל, תהיה התנהגות כזו. יש עדיין דברים מקודשים בעיני רובה של האומה והם לא אמורים להיות בסיס להומור גס ורדוד. יש גבול עד כמה ניתן לאפשר על חשבון הציבור למיעוט קטן ומתנשא להפוך אותם ללעג ולקלס.

יש גישות שונות, בתוך העולם הדתי ומחוצה לו, כיצד להבין את התנ"ך ולהתייחס אליו, ואני בהחלט תומך בשיח בנושא זה, כל עוד הוא נעשה בצורה מכבדת ועניינית.

אל מול הפיכת דמויות התנ"ך לבזויות ונלעגות על ידי תאגיד השידור הציבורי צריכים כל אוהבי התנ"ך לשלב ידיים בתביעה להפסיק את התופעה הזאת אחת ולתמיד.