הרב אליקים לבנון: "נעלבים עד עמקי הנפש מהתכנית המבישה"

הפגנת מחאה צפויה להיערך מחר (שני) מול בניין תאגיד השידור הישראלי בירושלים, נגד הזלזול במסורת ישראל בכלל ונגד שידור התכנית 'היהודים באים' בפרט.

מארגני המחאה מציינים כי מדובר בתכנית המציגה בצורה גסה ומבישה את הדמויות המקראיות המהוות דמויות מופת לעם היהודי.

המחאה, המשותפת לחרדים, דתיים ומסורתיים תיערך תחת הססמה "התאגיד הציבורי שייך לעם!" וכי הגיע הזמן לדרוש "התחשבות ושוויון".

הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון וראש מוסדות אלון מורה, תיאר את התכנית כ"מתקפה נוראית, מגושמת, מביישת בכל קודשי ישראל. רשות השידור שמה לה למטרה לקעקע את הדמויות המקראיות הנפלאות, הייחודיות, האישיויות הגבוהות האלה שלנו, לזרוק בהן מרה ובוץ, לבייש אותן, להטיל רפש בכל קודשי ישראל".

עוד הוסיף הרב לבנון "לא נשלים עם הדבר הזה. אנחנו משלבים ידיים כדי ללחום מלחמת חורמה בתופעה המבישה הזו, המביישת כל מי שדם יהודי זורם בקרבו, נשמה יהודית בקרבו. לא משנה דתיים או לא דתיים, כולנו נעלבים עד עמקי הנפש מהתכנית המבישה המשודרת בכאן 11".

הרב לבנון קרא לכלל הציבור כולו להצטרף למחאה "אנחנו משלבים ידיים, דתיים, חרדים, דתיים לאומיים, כולם משלבים ידיים. ביום שני כ"ז אב בשעה 19:00 נתכנס ברחוב בית הדפוס 32 מול רשות השידור, נביע גם את המחאה ונרים את האור הגדול שלנו. האור יגרש את החושך, חושך לא מגרשים במקלות, נגרש אותו באור גדול. אני ועוד רבים מחבריי נהיה שם, ובעז"ה נאיר את אור ישראל ותורתו".