דגן ונתניהו. ארכיון
דגן ונתניהו. ארכיוןצילום: דוברות ראש הממשלה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מעלה את הטון וכותב הבוקר (ראשון) פוסט אישי וקשה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אתה כפסע מאיבוד מוחלט של האמון של המחנה הלאומי. המחנה הלאומי לא יעבור בשתיקה על מעשה ההונאה הזה".

עוד כותב דגן לנתניהו "בשלוש מערכות בחירות רצופות נבחרת על הבטחת הריבונות - ריבונות מלאה על כל הישובים! אל מול התעמולה האישית החזקה של השמאל נגדך, המחנה הלאומי התגייס כי האמין להבטחתך להחיל את הריבונות. נבחרת על בסיס זה, רק על בסיס זה!".

"שלוש מערכות בחירות בשנה האחרונה, נלחמנו בכל הכוח לניצחונך. באופן אישי הפעלתי ב-3 ימי הבחירות אלפי מתנדבים מהשומרון, שעברו בית לבית באשדוד, נתניה, אריאל וראש העין למענך. התקשרת אלי ביום הבחירות בשיחה ששודרה מטעמך, אמרת תודה על ההתגייסות והצהרת: מנצחים - ומחילים ריבונות.

"בנימין נתניהו, אני מכיר רק כינוי אחד למי שמבטיח שוב ושוב ולא מקיים. מה שעשית זו הונאה של עם שלם! אנחנו בחרנו בבנימין נתניהו, לא בשמעון פרס.

ולא, אל תנסה לייצר קומבינה-ספין בין הסכם מדיני עם מדינה, שמציין מצב אי לוחמה שבכל מקרה היה קיים, לבין זחילה מבוהלת ונסיגה מבישה מהריבונות. הציבור לא מטומטם, יש גבול לציניות. יש גבול להונאה.

ציבור אוהבי ארץ ישראל מבין מצויין את משמעות הקומבינה הזו: אתה מוכר את עתיד יהודה ושומרון (ריבונות) תמורת אויר. מחזיר מהאוב את נוסחת השמאל העבשה: שטחים תמורת שלום".

"ולא, אל תנסה גם להסתתר מאחורי גבם של האמריקנים. בכל הכבוד, אתה ראש הממשלה. בחרנו בך, לא בג'ראד קושניר ולא באף פוליטיקאי בוושינגטון. בך בחרנו. כשבגין החליט להחיל ריבונות, הוא לא חיכה למפות מהבית הלבן הוא החיל אותה, לא דיבר ודיבר ולא הונה את העם. כי בגין היה מנהיג. מנהיג שאומר ועושה. ציבור אוהבי ארץ ישראל עומד פסע לפני איבוד אמון מוחלט בהנהגתך.

ואם חיפשת איתרוג, כמו שרון, אל תבנה על זה. להיפך. בעוד זמן קצר, האופוריה שלך מהמחמאות של אמנון אברמוביץ (!) ושל יריב אופנהיימר ובכירי מרצ (!) תתנדף באויר. הרי, כמו תמיד, מהר מאוד הם יפנו חזרה את הגב ויחזרו לגדף אותך. ואז, כשתסתובב שוב לקבל את תמיכת המחנה הלאומי, הבייס,
אתה עלול לגלות שנשארת קירח מכאן ומכאן.

שיהיה ברור: אנחנו, הבייס שלך - בוגרי מסירת חברון לערפאת, הסכם וואי, התמיכה בגירוש, ההקפאה ועכשיו: הונאת הריבונות, אנחנו סיימנו להיות פראיירים! אם נתניהו לא מחיל את הריבונות, אם נתניהו (שוב) מוכר את ההתיישבות - גם אנחנו יודעים להפנות את הגב!".