עודד רביבי
עודד רביביצילום: Miriam Alster /Flash90

קראתי והאזנתי לדבריו של ראש מועצת יש"ע דוד אלחיאני. כמוהו גם אני ייחלתי להחלת הריבונות, יחד עם זאת אני רואה בהבאת הסכם השלום עם איחוד האמירויות בשורה שאינה פחותה במשמעותה מהחלת הריבונות.

מאז ועידת מדריד ועד להצהרת טראמפ סיפרו לנו שההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא המכשול לשלום. ההסכם מוכיח שאין לטוענים כך ביסוס. שלום יכול לבוא גם בלי לעקור יהודים מביתם.

בהסכם השלום הישג מדיני נוסף בכך שהפלסטינים אינם עוד קובעי הטון הבלעדיים בעולם הערבי, יתרה מכך העולם הערבי משוחח ומקיים קשרים עם ישראל גם בלי שנמוג מהעולם הסכסוך הישראלי פלסטיני.

האם אין בכך בשורה להתיישבות? האם החרב שהונחה על צווארה כל אימת שדיברו על הסכם שלום קרב לא התרחקה? בעיני התשובה היא חד משמעית, כן.

ההסכם הוא בשורה טובה להתיישבות. זה לא החלום עליו חלמנו, אולם בהחלט צעד בכיוון.

מעבר לכך, ההסכם טוב למדינת ישראל בחיזוק המאבק נגד איראן, טוב להורדת הלהבות ברחוב הישראלי שהלך ויצר לעצמו קיטוב עמוק יותר בחודשים האחרונים. ההסכם גם טוב לכלכלת ישראל ומהווה מנוע נוסף בדחיפה לצמיחה.

מי שחשובה לו ההתיישבות צריך לראות את היתרונות בהסכם, צריך לפעול באחריות ולא להציב את ההתיישבות כמתנגדת לכל מהלך שמקדם את ההתיישבות ואת השלום. צר לי שמי שפעלו לטרפד את הצעדים הראשונים בתוכנית המאה ובכללם החלת החוק הישראלי ביו"ש מתייצב עתה בראש המגנים את הסכם השלום. לא זו טובתה של ההתיישבות.

סא״ל במיל׳ עודד רביבי הוא ראש מועצת אפרת