תושבי רחביה: "אי אפשר לחיות ככה"

בבית המשפט העליון נערך היום (ראשון) דיון על בקשת דיירי הבתים הסמוכים למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים הדורשים להגביל את ההפגנות בגלל הרעש והפגיעה באיכות החיים.

יואל שבתי תושב המתגורר ברחוב בן מימון סיפר כי הרעש נמשך 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע כבר מספר חודשים

תושבת נוספת תיארה את חייהם כ'גיהנום' וסיפרה כי המפגינים מפריעים את שנת התינוקות והזקנים שגרים באזור. היא גם הלינה על כך שלא ניתנה לה אפשרות לספר בדיון בבית המשפט על הסבל הרב שנגרם לה.

עו"ד חור אוריאל ניזרי המייצג את תושבי רחביה אמר, "בית המשפט טרם נתן את החלטתו. אנחנו התנגדנו לאופן שבו הוצגו הדברים רק לעניין הרעש. נראה שבית המשפט מבין את הקושי שניצב בפני התושבים. גם המשטרה חזרה בה מהתנהלות שלה עד היום והצהירה כי תדאג לאכיפת החוק גם בשעות מוקדמות יותר ותגביל את מספר ההפגנות"

עו"ד נאור: "חופש הביטוי וחופש המחאה - זכות עליונה"

עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון אמר, "חופש הביטוי וחופש המחאה הוא זכות עליונה במדינת ישראל וזה בכלל לא משנה לאיזה צד, אנחנו פה כדי להגן על חופש המחאה של כולם ואנחנו נמשיך להגן על חופש של כולם"

"ליבנו יוצא אל תושבי רחביה ואנחנו מכבדים את השכנים ולכן אנחנו מכבדים את האיזון שנעשה, משטרת ישראל מטפלת ואוכפת על פי חוק מהשעה 11 בלילה. עד השעה 11 הציבור רוצה להשמיע את קולו ומדובר במחאה שהיא פעם בעשור ומחאה כזו צריך לאפשר לה להתקיים".

טל קופל תושב רחביה שוחח עם ערוץ 7 וסיפר על הקשיים להתגורר סמוך לבית ראש הממשלה מאז החלו ההפגנות. קופל אמר, "לצד זכות ההפגנה יש לנו את הזכות לחיות חיים שלווים".

טל קופל: "לצד זכות ההפגנה יש לנו את הזכות לחיות"חזקי ברוך