ניהול אתרי בניה
ניהול אתרי בניהiStock

כשג'ורג' עולה מידי בוקר במעלית שמביאה אותו למשרד המאובק באתר הבנייה אותו הוא מנהל, ר' מוישה כהן יוצא להפסקת הצהרים שלו. אותה שעה קסומה ביום בה הוא יושב לשיעור דף היומי יחד עם חבריו למשרד הצנוע בבניין המשרדים הבני ברקי.

ג'ורג' שופת כוס קפה ומתיישב מול המחשב ובתוך שלוש דקות יודע בדיוק נמרץ כמה חומרי בנייה עוד נותרו עד להזמנה הבאה. מה היה קצב העובדה אתמול ומי הם העובדים שיש לדרבן בשעה הקרובה. הוא נוטל לידו את מכשיר הקשר, מעודד את החרוצים וגוער במתעצלים, וחשוב מכל – מחדד את נהלי הבטיחות ומציין את נקודות התורפה. אותן נקודות שהמחשב העלה בפניו בדקות הספורות בהן ישב מולו.

'טראסטור' היא פיתוח ישראלי שמביא בשורה עולמית לענף הבנייה. זו למעשה פלטפורמת ניהול הוליסטית לאתרי בנייה שנשענת על שורה ארוכה של חיישנים (סנסורים) באמצעותם היא אוספת מידע כל העת, גם כאשר האתר נם את שנת הלילה, ומנתחת אותו באמצעות בינה מלאכותית. המידע וההמלצות מוצגים בזמן אמת על גבי צג הניהול ומאפשרים למנהל האתר לדעת בכל רגע נתון מה מתרחש בכל רחבי אתר הבנייה שהוא מופקד על ניהולו.

בקבוצת 'בסדנו' שמציעה את ההשקעה ב'טראסטור', אומרים כי המשמעויות של הפיתוח הטכנולוגי הן הרבה מעבר לקלות העבודה של המנהל. 'טראסטור' מייעלת את תהליכי העבודה, משפרת את התפוקה, מצמצמת פחת ובעיקר, מקטינה את סיכוני הבטיחות באתר בהיותה "בלש" שעוקב אחרי הרגלי עבודה לקויים וממליץ על תיקונם כדי למנוע אסונות.

המודל העסקי של החברה הישראלית מתבסס על מינוי חודשי פר עובד באתר והיא כבר פועלת בארה"ב, אירופה וישראל. ההשקעה של ר' מוישה ב'טראסטור' אינה גבוהה. אבל פוטנציאל התשואה גבוה כי הוא נכנס להשקעה כעת, רגע לפני שהחברה יוצאת בינואר הקרוב לסבב גיוס רחב היקף.