הרב עמאר
הרב עמארצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

רב העיר ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, שיגר מכתב מיוחד לשרים הרב רפי פרץ ודוד אמסלם, בבקשה לפעול ככל יכולתם נגד התוכנית "היהודים באים" המשודרת ב'כאן 11'.

"אבקשכם בכל לשון של בקשה לטפל בבעיה כאובה, הפוגע בנפשו של כל יהודי בארץ ובגולה אשר רוח בו ומרגיש שהוא חלק בלתי נפרד מעם ישראל ואכן כל ישראל ערבים זה לזה ומרגישים עמוק את הצער של כל פרט וק"ו של פגיעה בכלל ישראל", ציין הרב עמאר.

לדבריו, "המדובר בתכנית בתאגיד השידור הציבורי בשם 'היהודים באים' ורבים רבים פנו אלי כשהם מזועזעים מחילול כל קודשי ישראל ורמיסת כבוד עם ישראל לעיני כל חי במעטה של צחוק וליצנות המכסה ומסתיר שנאה אכזרית שגם שונאי ישראל גדולים לא היו מתביישים בזה"

בסיום מכתבו פנה הראשון לציון לשרים לפעול להורדת תוכנית זו "אנא כבוד השרים הזדמנות היא בידכם להסיר חילול ה' ולהרחיק צער עמוק מלב כל יהודי אשר נשמה באפו והקב"ה יברככם ויצליח דרככם ובכל אשר תפנו תשכילו ותצליחו לאורך ימים ושנים וחיים עד העולם".

מחר צפויה להיערך עצרת מחאה מול התאגיד בכדי למחות על חילול ה'. במחאה צפויים ליטול חלק אלפים בראשות רבנים ואישי ציבור.

בין רבני הערים שקראו להשתתף בעצרת, רבני הערים אלעד, באר שבע, צפת, אור יהודה, מבשרת, בת ים, אור עקיבא, ועוד. גם גדולי רבני הצינות הדתית קראו לציבור ליטול חלק מחר בהפגנה.