בני הישיבות ביום הגיוסאיגוד ישיבות ההסדר

הגיוס לצה"ל במחזור אוגוסט 2020 יצא לדרך ואיתו גם גיוס תלמידי ישיבות ההסדר. הבוקר (ראשון) התגייסו בני הישיבות המיועדים לשירות בחטיבת הצנחנים.

לאור מגיפת הקורונה, הגיוס שיצא לדרך השבוע הוא גיוס מורכב יותר ואף טעון רגשית לאחר שצה"ל הודיע כי לא תתאפשר כניסת בני משפחה ומלווים לרחבת הגיוס.

בנוסף, המתגייסים הטריים ליחידות הקרביות לא יורשו לצאת לביתם במהלך שלוש השבועות הקרובים וזאת על מנת להישמר מפני הידבקות בנגיף קורונה.

במחזור הגיוס הנוכחי התגייסו כ-550 תלמידי ישיבות ההסדר לחיל השריון, מסייעת שריון, הנדסה קרבית, צנחנים, גבעתי, נח"ל וכפיר.

לצידם גויסו תלמידי פרופיל עורפי לשלל יעדים מותאמים. כחלק מרצונו של צה"ל לחזק את המערך המתמרן וחיל השריון מספר המתגייסים לחטיבות השריון עלה בכ-30%.

"כמו בכל גיוס, הייתה לחבר'ה מוטיבציה גבוהה מאוד והם ערכו סיום מסכת בכניסה למיט"ב", אמר סמנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר אליעזר (לייזו) דויטש.

"הודיעו למתגייסים שהם לא יצאו הביתה לתקופה של שלושה שבועות לפני נהלי היחידות", אמר. "אנשים נפרדים מההורים מחוץ לשער, הליך הגיוס מאוד מהיר כי חיילי ההסדר מגיעים עם הציוד הצבאי מהבית. המתגייסים קיבלו שי מהאיגוד, אכלו ארוחת צהריים ויצאו לדרך".

סיומי מסכת ביום הגיוסאיגוד ישיבות ההסדר

הוא הוסיף, "בשבוע האחרון העמדנו לרשות צה"ל כ-60 בחורים לצורך מילואים במשימות הקורונה בהתאם לצרכים השונים סביב המאבק בהמשך התפרצות המחלה. זוהי שעתם היפה של תלמידי ישיבות ההסדר המוכיחים שהם תמיד יתייצבו כאשר קוראים להם לדגל".

הרב דודי וינקלר, ראש תוכנית "לב לחייל" בישיבת ההסדר בית שמש, נכח בכניסה לבסיס לצד בנו, תלמיד ישיבת ההסדר בירוחם המתגייס לשירות קרבי בחטיבת הנח"ל. "לשלוח בן לצבא בתקופת הקורונה זו חוויה מעצימה ומאתגרת כאחד", סיפר הרב וינקלר.

"השמירה על חשיפה מינימאלית שלו ושל המשפחה לחברה על מנת למנוע אפשרות של בידוד שימנע ממנו להתגייס במועד, ההיערכות לעובדה שלא ידוע מתי יצא הביתה בפעם הבאה, רכישת ציוד שיספיק לשהייה ארוכה מחוץ לבית, חוסר היכולת לתכנן את פעילות המשפחה - כל אלה מאתגרי הגיוס", אמר. "מאידך, תחושת סיפוק אדירה שלמרות אתגרי התקופה, בננו זוכה להתגייס ולשרת בצה"ל יחד עם חבריו לישיבה ולהיות חלק מחוד החנית של לוחמי צה"ל".

משפחת וינקלר
משפחת וינקלרצילום: לב לחייל

ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי אמר, "בימים של התמודדות לא פשוטה עם הקורונה, אנו מתרגשים מאוד עם גיוסם של מאות בחורים נפלאים, המשלבים ספרא וסיפא, למשימות ההגנה על ארצנו".

"אחרי זמן קיץ מיוחד ומאתגר בו למדו בתנאים מיוחדים ובהתמדה גדולה הם מתגייסים עם כוחות מיוחדים למשימה. אנו מברכים את תלמידי עולם ישיבות ההסדר שיזכו לקדש שם שמים ולבצע את מלאכתם נאמנה, באופן הכי מקצועי שרק אפשר. האיגוד והנהלות הישיבות ימשיכו ויעשו כל מאמץ לסייע לחיילינו ותלמידי הישיבות בכל מקום ואתר, להגדיל תורה ולהאדירה".

ההורים וינקלר ובנם אברהם
ההורים וינקלר ובנם אברהםצילום: לב לחייל