הנגבי: "לא מוותרים על הריבונות גם תמורת שלום עם 20 מדינות ערב"ערוץ כנסת

שר ההתיישבות, צחי הנגבי, התראיין היום (ראשון) ל'פרלמנט צהריים' בערוץ הכנסת וטען כי ישראל לא ויתרה על הריבונות בשביל ההסכם עם איחוד האמירויות.

"אין משוואה ריבונות תמורת שלום. אנחנו לא מוותרים על הריבונות תמורת שלום עם כל 20 מדינות ערב. זה לא דבר שבכלל עומד בסדר גודל של משוואה. הריבונות שלנו על ארץ ישראל היא חלק מהנשמה שלנו, המחנה הלאומי, ואני מאמין שגם של מרבית אזרחי ישראל", אמר הנגבי.

השר הסביר מדוע נענה ראש הממשלה נתניהו לדחיית הריבונות, "אי אפשר לבצע אותה ללא תמיכה של ארה"ב, כל יתר העולם כמובן מאוד נגד. לכן ברגע שנשיא ארה"ב ביקש מראש ממשלת ישראל להמתין בתקופה הזאת, לא להביך את המנהיגים של איחוד האמירויות שמוכנים להגיע איתנו להסדר שלום, בהמשך גם בחריין ומדינות אחרות, אז כמובן אנחנו קיבלנו את הבקשה. הריבונות שאנחנו מחויבים לה כרגע היא בהשהיה זמנית".

הנגבי נשאל האם זאת אכן השהיה או שמא ויתור כפי שאמר נשיא ארה"ב טראמפ, "קודם כל זה חלק מתוכנית טראמפ. התוכנית של טראמפ לראשונה מאז 1967 כללה כמרכיב מרכזי את החלת הריבונות על חלקים מהשטח והחלת החוק על כל ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. טראמפ לא ויתר על התוכנית שלו. אנחנו לא מחבקים את התוכנית הזאת יותר מידי כי יש בה גם מדינה פלסטינית שבעינינו זה יהרג ואל יעבור זה לא יקרה לעולם, בוודאי לא במשמרת שלנו.

''אז עכשיו אני מניח שתהיה תקופה של השהיה זמנית, יש בחירות בארה"ב השאלה מי יהיה נשיא ארה"ב מאוד תשפיע גם על השאלה איך נוכל להתקדם בנושאים המדיניים.

השר התייחס למה שנראה כפתרון למשבר הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, "צריך לקבוע מנגנון כל אחד במשרדו מקבל עדיפות שלא מכשילים ולא מטרפדים את מה שהוא רוצה לעשות. סך הכל אני מניח שזה מה שיהיה אני היחידי בכנסת שיש לו פרספקטיבה קצת יותר היסטורית כי הייתי מנהל לשכתו של ראש הממשלה שמיר בממשלת הרוטציה. אני זוכר שם את המתחים, את המשקעים את היריבות היום יומית, תמיד בסופו של דבר נמצאה הנוסחה הגואלת וזאת התקווה שלנו לממשלה הנוכחית, שהיא תחזיק מעמד שלוש שנים שכל ההסכמות המקוריות יתגשמו אחת לאחת.

אנחנו מתרחקים מאיום הבחירות? נתניהו יפנה את לשכתו לגנץ במועד שהוסכם?

"נתניהו נשאל בדיוק השאלה הזאת לפני כמה ימים, התשובה שלו היתה מאוד חדה ובהירה, הוא אמר שאם כחול לבן לא יהיהו ממשלה בתוך ממשלה אז בני גנץ יהיה ראש הממשלה, מכלל הן אתה שומע לאו ומכלל לאו אתה שומע הן, אם ההרמוניה תשוב ויפסיקו לטרפד לנו כל מיני מהלכים בלי הצדקה, לא תהיה שום עילה לפרק את הממשלה בטרם המועד הקבוע בחוק".