קליפ פורימי או להיט חסידי

דרכו המיוחדת של אלי הרצליך בז'אנר החסידי והקליפ שמגדיר מחדש את חוקי המשחק התודעתי.

עוזיאל סבתו , כ"ו באב תש"פ

musical notes
musical notes
freepik

רק לתת | אלי הרצליך | קליפ

אלי הרצליך פרץ לתודעה המוזיקלית לפני שש שנים בקליפ באתר בנייה, 'בחכמה יבנה בית' היה שיר קליט, כיפי ושובר שגרה. לחבוש קסדת בטיחות, ללבוש אפודה ולרקוד על טרקטור לא היו מעשים אופייניים בזמר היהודי בכלל והחסידי בכלל, אבל הרצליך לא מתעסק בדברים אופייניים, לא אז ולא היום.

מאז הספיק הרצליך להוציא להיט אחרי להיט ולהתמקם בנוחות בחלקה העליון של פירמידת הזמר החסידי, תוך שמירה על שגרה חיוכית ואופטימיות מוזיקלית.

כעת חבר הרצליך למוזיקאי המוכשר אודי דמארי, להמנון הצדקה 'רק לתת'. המנגינה קליטה, הלחן קליל והעיבוד מקפיץ. קצת קשה להאזין למילים שנעות בין מסרים חיוביים ויפים למשפטים פשטניים מידיי, מה שמתקשר לקליפ.

את הקליפ אי אפשר לעכל מהר. האיפור מאכזב, התסריט מחורר וההלבשה ילדותית. זה מצוין ל'קליפ הכתרה' בחודש אדר או לקטע קישור מהיר במופעי ילדים, פחות למי שנהנה ממיקום גבוה בסולם הסטנדרטיים של זמרי המגזר.

אבל נראה שלהרצליך לא באמת אכפת ממיקומים תודעתיים אסטרטגיים ומדרכים סלולות. הוא קובע מה הסגנון ומי קהל היעד, מה העלילה ומי הצופים, והכל לבדו. העיקר להישאר כל הזמן, גם בתקופות קשות, עם חיוך על הפנים ועם בערה פנימית רק לתת, לכל מושיט יד.