משבר הדתלשים
משבר הדתלשיםistock

לאף אחד אין ספק שישנו אתגר. הכול מודים בכך שחינוך נוער לאמונה ושמירת מצוות היא משימה לא פשוטה, בעיקר בעידן הנוכחי לנוכח התרבות הסוחפת כיום.

הורים רבים, כמו גם אנשי חינוך מנוסים מוצאים את עצמם לא פעם אובדי עצות אל מול הנטל הכבד שהם נושאים על כתפיהם להביא את ילדיהם אל היעד המבוקש. ההורים עוברים לילות שלמים ללא שינה ודאגות רבות , שהרי אנו מכירים בבירור את תופעת החילון והנטישה שאינה פוסחת כמעט על שום בית. אף הורה אינו רוצה לראות את ילדיו עוזבים את הדרך ח"ו.

הנוהג שבעולם הוא לתרץ לעצמינו ולפעמים גם לאחרים "שאין לאף אחד תעודת ביטוח על החינוך" ולכן אנחנו יכולים במידה מסוימת להרפות... שהרי בסה"כ זו המציאות ואי אפשר כל כך לשנות זאת. ישנם גם כאלה שמסכמים את כל הנושא בשתי מילים ידועות ומפורסמות ומפטירים ואומרים "רק תפילות" וכך לא משאירים שום פתח לתיקון והזדמנות לשנות ולשפר איפה שניתן.

התחושה הרווחת בציבור היא שנטלו מאיתנו את הוודאות ביכולת לחנך ולהוביל את הילדים לחוף מבטחים. לסיים את הישיבה התיכונית/אולפנה ולעבור לתחנה הבאה בנחת ובבטחה. כביכול לאף אחד אין ערבות שהילדים ימשיכו לקיים תורה ומצוות, ולכן גם אין אפשרות להגביר את הוודאות שהחינוך שלנו אכן יצליח. אך למען האמת, אם הקב"ה הציב בפנינו מציאות כה מורכבת כנראה שישנן דרכים להתמודד עם האתגר ובהצלחה.

השאלה המרכזית שאנו צריכים לשאול את עצמינו היא:

האם אנו מצוידים בכלים הנכונים והמתאימים להתמודדות עם האתגר הזה?

מה שהתאים בעבר לנו ההורים, לא בהכרח מתאים לילדים שלנו היום, ולכן עלינו לדרוש ולחפש מה הם העקרונות החינוכיים-האמוניים המתאימים לנוער בדור הזה. מי שמצוי ומכיר את המציאות ב"שטח" בצורה רצינית, יודע שהכלים קיימים! ויותר מזה, הנוער צמא ומבקש שנשתמש בכלים הללו ושנפעל בדרך הזו.

הרב נעם ממן יותם גדסי והרב חגי לונדין
הרב נעם ממן יותם גדסי והרב חגי לונדיןקולרדוס הפקות

שמענו את הדברים האלו מ3,000 בני נוער במשך 10 שנים רצופות שפעלנו בשטח בישיבות התיכוניות ובאולפנות. שאלנו אותם שאלות רבות מכיוונים שונים וערכנו איתם דיונים מעמיקים. נפגשנו עם מאות אנשי חינוך והתבררה לנו תמונה די בהירה ביחס לכלים המתאימים ביותר על מנת להצליח במשימה הזו. יתירה מזאת, אף ביצענו מספר סקרים ומחקרי עומק על מנת לבסס ולאשש את הממצאים והנחות היסוד שלנו כולל הזמנת סקר מקצועי של מכון 'מסקר'.

דעו מה שתשיבו לדור הצעיר

כעת, אנו רוצים להזמין אתכם, הורים יקרים, לקבל מאיתנו את הכלים הייחודים שיסייעו לכם רבות באתגר החינוכי העומד בפניכם. לתת לכם מענה לשאלות: כיצד רותמים את הנער/ה וכיצד יוצרים אצלם הזדהות עמוקה עם הדרך, והכי חשוב – לבנות בהם זהות אמונית ברורה ויציבה לנוכח אתגרי התקופה והתרבות.

בנינו ויצרנו מיזם חדשני בשם "דע מה שתשיב לבנך" שהוא תהליך ליווי נגיש ונוח עבורכם ההורים ובמחיר שווה לכל נפש ניתן להתחיל את השינוי אצלכם בבית - כבר מחר!

מעתה, במקום לומר בנימה של ייאוש "רק תפילות" נשנה את המינוח ונגיד "גם תפילות". הקב"ה לא רוצה שנשב בחיבוק ידיים ונביט בילדים בחוסר אונים ובחוסר מעש אלא שנפעל ונחתור להצלחות גדולות ומוכחות!! לכם ההורים ישנו תפקיד גדול וחשוב במשימה הזו, ואנו רוצים לסייע לכם.

לחצו כאן להצטרפות למפגש זום חינמי וללא עלות או כדי לקבל פרטים נוספים.