השר אדלשטיין: מקווה שנוריד את התחלואה ללא צעדים חריפיםערוץ כנסת

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, שוחח היום (שני) עם מורן אזולאי בערוץ כנסת והתייחס למאבק בנגיף הקורונה.

תחילה נשאל אדלשטיין על אפשרות שיהיה סגר בחגי תשרי, והשיב, "אנחנו עוד לא יודעים, אנחנו במצב תחלואה מאוד לא פשוט, אנחנו רואים את זה כבר כמה שבועות שזה במספרים גבוהים ומסרב לרדת".

לדבריו, "אנחנו בודקים את המצב יום יום ועושים בינתיים על מיני פעולות: קטיעת שרשראות ההדבקה, התערבות מסיבית ביישובים האדומים בתקווה שבסופו של דבר נצליח להוריד את זה ללא צעדים חריפים מיד אבל צריך לזכור שהנגיף הזה לא מתייעץ איתנו ומה שנצטרך לעשות נעשה".

אדלשטיין לא פסל אפשרות של סגרים מקומיים, "הכל על סדר היום, אנחנו משתדלים מינימום להקשות על האוכלוסייה, לאפשר במקסימום את פתיחת ותיפקוד המשק יחד עם זאת צריך לזכור שהחולים הקשים המונשמים והתמותה אלה דברים שצריך לקחת אותם בחשבון עם כל הרצון לבשר בשורות טובות ולשמור על הכל בטוח ולטוס לחו"ל ולקיים אירועים צריך לזכור שהבריאות קודמת לכל".

השר התייחס למתווה החזרה ללימודים ואמר, "המתווה של משרד הבריאות שנעשה יחד עם אנשי מערכת החינוך אנחנו לא יכולים במקומם לנהל את המערכת הזאת. המתווה בסדר גמור אנחנו רק צריכים לבדוק את עצמנו כל הזמן מה קורה התחלואה. כרגע, וההנחיה הברורה היא שמערכת החינוך תפתח באחד בספטמבר אנחנו עובדים לפי המסלול והמתווה הזה".

"אנחנו עם יכולת ביצוע בדיקות הרבה יותר טובה, כולל ביצוע בדיקות במוסדות חינוך ומקווה שלא נצטרך לעשות הפסקות גדולות מידי ונאפשר רצף לימוד, אבל לא נתפשר על הבריאות", הדגיש אדלשטיין.

על פתיחת השמיים לטיסות ליוון וליעדים נוספים אמר השר, "אני לא אגיד שאני לא מוטרד אבל המתווה והתו הסגול נעשה במשרד הבריאות. אנחנו מבינים את הצורך לאפשר לאנשים לנשום, מסיבה אחת פשוטה, שום צעדים ושום החלטות של קבינט הקורונה, לא יעזרו אם לא יהיה שיתוף פעולה של הציבור"

"לכן אני מקווה שיהיה שיתוף פעולה של הציבור ואני מבין את הצורך של אנשים. אז אם יש, אני אומר בחיוך, שתיים וחצי מדינות שמוכנות כרגע לקבל ישראלים לנופש אז אנחנו מנצלים את ההזדמנות הזאת. אני לא יודע להגיד לכמה זמן החלון הזה נפתח אני כולי תקווה שנוכל להשאיר את התעופה פתוחה שנוכל להרחיב את היעדים. כפי שאמרתי הכל עם יד על הדופק שזה לא יכניס תחלואה נוספת למדינת ישראל", הוסיף.