הרב שמואל אליהו עם יוסי דגן
הרב שמואל אליהו עם יוסי דגןצילום: רועי חדי

הרב שמואל אליהו מראשי רבני הציונות הדתית ורבה של העיר צפ מתייחס להסכם השלום עם איחוד האמירויות בתמורה לויתור על הריבונות ביהודה ושומרון ומחזק את ראש מועצת שומרון בדרישתו להחלת ריבונות ללא קשר להסכם השלום.

"זה שיש שלום בעולם, זו ברכה ושמחה. זה שעוד ועוד מדינות ערביות מברכות על כך ושמחות על כך זו ברכה. אולם זה ששילמנו על כך מחיר, זו טעות שאנחנו חוזרים עליה כל פעם מחדש", אמר הרב אליהו.

לדבריו, "איחוד האמירויות צריכים אותנו פי אלף יותר משאנחנו אותם. לישראל היום יש קשרים דיפלומטיים בכמעט כל מדינות העולם. אבל למה לוותר על סיפוח? על לקיים את מה שכתוב בתורה: "לזרעך אתן את הארץ הזו". היא לא שייכת לפלסטינים ולא לחמאס ולא לחיזבאללה",.

"אלה אנחנו יודעים לצערנו הרב מה הם עושים. לשחוט ולהרוג, לנתוץ ולהחריב את בני עמם יותר משהם מחריבים אותנו. במה הם טובים? רק להשמיד ולהרוג. בשביל מה לתת להם את הארץ? איזו ברכה תהיה לנו בזה? אנחנו ראינו את הסכמי אוסלו. רק חורבן והרס והרוגים ופצועים גם להם וגם לנו. בשביל מה זה טוב?", תוהה הרב אליהו.

כזכור עם ההודעה על הסכם השלום בתמורה לאי החלת הריבונות תקף ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את ראש הממשלה ואמר, "ראש הממשלה הונה אותנו ואת ציבור הבוחרים שלו, מכר את יהודה ושומרון בתמורה להסכם שלום עם מדינה שמעולם לא איימה על ישראל".

"ראש הממשלה מאבד את אמון המחנה הלאומי. כרגע מתבשם מהחיבוק של יריב אופנהיימר ואמנון אברמוביץ', אולם כשהשמאל יחזור לתקוף אותו הוא יסתובב כדי לחפש את הבייס הימני ולא ימצא אותו", דברי דגן.