יונדאי, המותג הנמכר ביותר החודש
יונדאי, המותג הנמכר ביותר החודשצילום: ISTOCK

היקף המכירות של רכבים חדשים בשנת 2020 החל בעליה של 9.2% ו-7.5% בינואר ופברואר יחסית ל-2019.

בחודש מרץ שינתה הקורונה את התמונה עם ירידה של 35% ועצירה כמעט מוחלטת של השוק באפריל עם ירידה של 90% וירידה של 50% במאי.

בחודש יוני נרשמה לראשונה מתחילת המשבר התאוששות קלה עם גידול יחסית של כמעט 6% יחסית לחודש מקביל, אבל החודש השוק חוזר לירידה של מעל 10 אחוז.

במונחים שנתיים נרשמת השנה ירידה של מעל 20 אחוז יחסית ל-2019, כך לפני ניתוח נתוני משרד התחבורה בעזרת אתר קארזון להשוואת מחירי רכבים.

התופעה הכי בולטת בשוק הרכב היא שאחרי שנים בהן רוב המכירות של רכבים חדשים לא היו על ידי צרכנים במישרין (חברות ליסינג, השכרה וכדומה), ביוני הצרכן הפרטי היה הרוכש הכי משמעותי. גם ביולי המגמה נמשכת עם כ-51.7 אחוזים מהרכבים שנרכשו על ידי פרטיים.

מבחינת העדפת המותגים, יונדאי הוא המותג הנמכר ביותר החודש, טויוטה במקום השני וקיה בשלישי. סקודה ממשיכה להוביל את היצרנים האירופים במקום הרביעי.

המותגים סיאט ושברולט ממשיכים להפתיע ומציגים גידול יחסית לשנה קודמת של 27.8 ו-14.3 אחוזים בהתאמה, לעומת קיטון במרבית היצרנים האחרים.

עיקר גידול בסיאט נובע ככל הנראה ממסירות איביזות במכרז של משרד הביטחון, בעוד שברולט מגדילה את חלקה בשוק רכבי המיני עם הספארק. כ-44% מרוכשי רכבים חדשים קנו החודש קרוסאובר/גיפ, 20% רכבי מיני וסופרמיני, ו-20% רכבים משפחתיים.